Singapur z dziećmi, atrakcje dla dzieci w Singapurze

Singapur z dziećmi: atrakcje dla dzieci w Singapurze

Singapur to wyjątkowo przyjazny kierunek w Azji Południowo-Wschodniej na podróż z dziećmi w każdym wieku, nawet z niemowlętami, co sami przetestowaliśmy parę lat temu. W tym roku wróciliśmy do Miasta Lwa na cały tydzień i przez 5 dni zwiedzałam Singapur sama z dziećmi. Zobacz co udało nam się zwiedzić i jakie udogodnienia oraz atrakcje dla dzieci czekają w Singapurze.

Singapur z niemowlakiem i małymi dziećmi

W Singapurze byliśmy dwa razy, pierwszy raz w 2018 r., kiedy nasze najmłodsze dziecko miało niecałe 5 miesięcy, średnie 2 lata, a najstarsze 6 lat. Teraz nasze najmłodsze ma już 5 lat, więc wiemy z pierwszej ręki jak to jest zwiedzać Singapur z niemowlakiem, z małymi dziećmi i z nastolatką.

Byliśmy w Singapurze osiem nocy, z czego dwie ugościli nas przyjaciele, a resztę czasu mieszkaliśmy w hotelu. Podobnie jak za pierwszym razem, nasz ostatni wyjazd miał charakter służbowo-prywatny, co oznacza, że mąż niestety pracował całymi dniami, a ja z dziećmi zwiedzaliśmy.  Od poniedziałku do piątku zwiedzałam Singapur sama z dziećmi, natomiast w sobotę udało się spędzić cały dzień razem z mężem.

Zatrzymaliśmy się w apartamencie serwisowanym Louis Kienne, z kuchnią, pralnią, basenem oraz mini kids clubem. Z hotelu mieliśmy 3-4 minuty pieszo do metra i do autobusu.

Wszystko co udało się zobaczyć w czasie tego tygodnia, przydatne informacje o hotelu, transporcie oraz koszty podróży opisałam w poście Singapur: co zobaczyć, TOP atrakcje w Singapurze, w tym artykule natomiast skupiam się na udogodnieniach i atrakcjach w Singapurze dla dzieci.

Singapur z dziećmi - udogodnienia

Singapur jest bardzo czystym, dobrze rozplanowanym i bezpiecznym miastem, po którym łatwo się poruszać z dziećmi. Na zwiedzających i rodziny z dziećmi czekają następujące udogodnienia w Singapurze:

woda pitna w Singapurze

Jak zwiedzać Singapur z dziećmi?

Zachęcam do zwiedzania Singapuru z dziećmi komunikacją publiczną, która jest genialna pod każdym względem, również finansowym. Na tyle dobrze mi się jeździło komunikacją po Singapurze i to nawet z niemowlakiem wózkiem parę lat temu, że ani razu podczas zwiedzania nie pomyślałam o taksówce. Nie było nawet takiej potrzeby.

Singapur z niemowlakiem i małymi dziećmi

Czy w Singapurze dzieci jeżdżą komunikacją za darmo?

Tak, ale żeby dziecko mogło jeździć za darmo w Singapurze komunikacją publiczną, należy jednak spełnić parę warunków.

Karta Child Concession Card na darmowe przejazdy dla dzieci w Singapurze

Darmowe przejazdy należą się wszystkim dzieciom poniżej 90 cm wzrostu. Natomiast dzieci powyżej 90 cm, ale mające mniej niż 7 lat (liczone do 30.4, w którym dziecko kończy 7 lat) mogą jeździć za darmo w Singapurze jeśli posiadają Child Concession Card.

Wyrobienie karty Child Concession Card jest darmowe i zajmuje tyle, ile stanie w kolejce do Ticket Office, ale naprawdę warto! Pamiętaj, żeby zabrać ze sobą paszport dziecka, ponieważ będzie potrzebny. Karta jest potrzebna w komunikacji, należy ją odbić przy wsiadaniu i wysiadaniu. Kierowcy autobusów pilnują, czy się używa karty. Jeśli nie ma się karty, płaci się stawkę jak za dorosłego.

Nam udało się wyrobić dwie karty, dla 5-latka i dla córki, która ma już skończone 7 lat. To pozwoliło nam zaoszczędzić 50 SGD (150 PLN).

Starsze dzieci w komunikacji miejskiej w Singapurze

Dzieci powyżej 7 lat muszą płacić stawkę jak dorośli. Ponieważ w singapurskiej komunikacji nie używa się już biletów, można płacić za przejazdy kartą płatniczą, EZ-link lub Tourist Pass. O tym, czym się różnią wszystkie te metody oraz o komunikacji miejskiej, napisałam więcej w artykule Singapur: co zobaczyć, TOP atrakcje w Singapurze.

My zdecydowaliśmy się wyrobić starszej córce EZ-link, ponieważ utrata tej karty w razie jej zgubienia, to mniejsza szkoda, niż utrata karty płatniczej.

Dzieci poniżej 90 cm

Darmowe przejazdy

Dzieci pow. 90 cm do 7 lat

Darmowe przejazdy z Child Concession Card.
Dzieci o wzroście 90 cm - 120 cm bez karty płacą jak dorośli

Dzieci pow. 7 lat

Płatne przejazdy wg cennika dla dorosłych
Średnia długość trasy to około 1 SGD

Singapur z dziećmi - lista atrakcji dla dzieci w Singapurze i plan zwiedzania

Z dziećmi w Singapurze można bezproblemowo zobaczyć naprawdę dużo i wcale przy tym nie ograniczać się do typowo dziecięcych atrakcji. Co więcej, można spokojnie wybrać takie atrakcje, żeby zwiedzanie było darmowe.

Chciałam zobaczyć jak najwięcej interesujących mnie miejsc, ale tak, żeby dzieci również się nie nudziły. Udało mi się to poukładać sensownie i bez większego wysiłku, żeby wszyscy byli zadowoleni, a jednocześnie się nie przemęczyć za bardzo. Poniżej przedstawiam nasz plan zwiedzania od poniedziałku do soboty.

Plan zwiedzania Singapuru z dziećmi

Fort Canning i kolorowa Armenian Street

Atrakcje dla dzieci w Singapurze - Jubilee Park Fort Canning

Park Fort Canning położony jest na wzgórzu w samym centrum Singapuru i kryje w sobie niezwykłą historię, sięgającą XIV wieku. Park ten stanowi kompleks aż 9 parków tematycznych, w tym Armenian Street Park oraz przypominający Bali, Pancur Larangan. W okolicy parku znajdują się Armenian Church, Children’s Museum Singapore oraz Peranakan Museum.

My przyszliśmy do Fort Canning głównie po to, żeby spędzić trochę czasu na placu zabaw, który znajduje się w Jubilee Park. Plac zabaw jest fantastycznie przemyślany i wkomponowany w zieleń i wzgórze parku. Fort Canning i jego okolica jest świetny, dlatego powstał o nim osobny wpis.

Fort Canning Park w Singapurze, Sang Nila Utama Garden
Fort Canning - niezwykły park w Singapurze

Ten park to fascynująca podróż w czasie do Królestwa Singapury, niesamowita roślinność oraz rewelacyjny plac zabaw.

Children's Museum atrakcje dla dzieci w Singapurze

Mount Faber Cable Car w Singapurze

Singapu z dziećmi, atrakcje dla dzieci w Singapurze - Cable Car

Wybierając się z dziećmi na Sentosę, postanowiłam skorzystać z kolejki linowej jadącej z Mount Faber. Przejazd trwa 15 minut i w tym czasie można podziwiać piękne widoki oraz niezliczone łodzie widoczne po horyzont. Choć na Sentosę można wybrać się komunikacją publiczną, uznałam, że kolejka linowa będzie świetną atrakcją i faktycznie wrażenia były niesamowite.

Dzieci były zachwycone przejazdem. Bilety warto kupić przez internet, jest wtedy taniej i nie trzeba stać w kolejce.

Bilety Mount Faber Line (round trip)

Dorosły: 26,4 SGD, Dziecko (4-12 lat): 17,6 SGD

Sentosa Island z dziećmi

Wyspa Sentosa Singapur z dziećmi - plaża Palawan

Singapur znany jest powszechnie jako nowoczesne miasto i mało osób kojarzy zwiedzanie Singapuru z typowym plażowaniem.Tymczasem jest tu kilka plaż, z czego te najbardziej znane i najłatwiej dostępne z centrum są na wyciągnięcie ręki, na wyspie Sentosa.

W ogóle Sentosa to jedna wielka atrakcja dla dzieci w Singapurze na wiele dni. My jednak pojechaliśmy na Sentosę, żeby spędzić popołudnie na plaży. Warto podkreślić, że po Sentosie można jeździć za darmo. O Sentosie powstanie wkrótce osobny wpis.

Jacob Ballas Children's Garden

Ogród botaniczny Jacob Ballas Children's garden w Singapurze

Wyobraź sobie bezpieczny i świetnie zaplanowany ogród botaniczny z przestrzenią do nauki przez zabawę, stworzony wyłącznie dla dzieci. To właśnie Jacob Ballas Children’s Garden, do którego dorośli mają wstęp wyłącznie w towarzystwie dzieci. Fantastyczne miejsce, które odwiedziliśmy dwa razy. Ostatnia wizyta w Children’s Garden była niezapomnianym przeżycie, ponieważ spotkaliśmy rodzinę wydr. Po zabawie poszliśmy na smaczny obiad do kafejki Little Spot.

Czytaj więcej o ogrodzie w osobnym wpisie:

Jacob Ballas Children's Garden ogród botaniczny dla dzieci w Singapurze
Jacob Ballas Children's Garden

Ogór stworzony dla dzieci na cały dzień zabawy w przyrodzie

W Gardens by the Bay z dziećmi

Atrakcje dla dzieci w Singapurze

Gardens by the Bay to niemal obowiązkowy punkt w planie zwiedzania Singapuru z dziećmi, jesteśmy w nim już drugi raz i wciąż zachwyca. Można wybrać spośród atrakcji płatnych i zupełnie darmowych. Zwiedzanie Gardens by the Bay rozbiłam na dwa popołudnia, ale spokojnie można to zrobić jednego dnia, jeśli się zacznie odpowiednio wcześnie.

Pamiętaj, żeby idąc do Gardens zabrać dzieciom kostiumy kąpielowe, ponieważ znajduje się tu świetny wodny plac zabaw (Far East Children’s Garden). Przy placu jest pełne zaplecze z przebieralniami, szafkami oraz kawiarenka. Dzieci w wieku 1-5 lat mogą dodatkowo pobawić się na małym placu zabaw. Na wodny plac zabaw poszliśmy około 17.20 i siedzieliśmy do końca, czyli do 19.00.

Po 19.00 pospacerowaliśmy w kierunku Supertree Grove i zajęliśmy sobie miejsce na pokaz Garden Rapsody o 19.45.

W sobotę popołudniu już całą rodziną poszliśmy do Cloud Forest oraz Flower Dome i oba miejsca naprawdę spodobały się dzieciom. Lepiej zarezerwować na te dwie atrakcje min 2,5 godziny i zacząć od Flower Dome. Dzień zakończyliśmy zimnymi napojami w kafejce przy Dragonfly Lake.

Więcej przydatnych informacji o ogrodach w osobnym poście.
Atrakcja darmowa/płatna na wybrane atrakcje

Marina Bay Sands

Singapur taras widokowy

Do Mariny Bay Sands, czyli najbardziej charakterystycznego budynku w Singapurze, poszliśmy na krótki spacer po centrum handlowym oraz na obiad do włoskiej restauracji Lato. Dzieciom bardzo tam smakowało, a my delektowaliśmy się dodatkowo świetnymi widokami na Gardens by the Bay.

Zwiedzanie starych dzielnic to też świetna atrakcja dla dzieci w Singapurze

Kampong Glam w Singapurze

Nasze dzieci przyzwyczajone są do tego, że zwiedzania miast nie ograniczamy nigdy do placów zabaw ani parków rozrywki. Lubimy szwendać się różnymi uliczkami, zaglądać do restauracji i kawiarni, podziwiać sztukę uliczną.

Zabrałam dzieci na spacer po dwóch niezwykle kolorowych i pięknych dzielnicach, czyli po dzielnicy arabskiej Kampong Glam i Chinatown. Na koniec zwiedzania Chinatown wpadliśmy na ochłodę i ulgę dla bolących nóżek na kolorowe lody do Only Creamery Gelato.

Singapur z dziećmi - jedzenie i produkty dla dzieci

Nie mieliśmy większego problemu ze znalezieniem jedzenia, które lubią nasze dzieci. Jednak w porównaniu do Tajlandii, w której jedzenie jest tanie i jest wszędzie, w Singapurze trzeba go szukać w restauracjach, food courtach i hawker centers. Przeciętna cena jednej potrawy w restauracjach i food courtach to 10-15 SGD, na napoje należy przeznaczyć 2-7 SGD. Lody w Singapurze to wydatek od 2 do 7 SGD zależnie od miejsca. Na jedno wyjście na jedzenie z dziećmi wydawałam 30-50 SGD.

W Singapurze jest sieć sklepów 7-Eleven, ale asortyment jest w nich dość słaby i drogi, na lepsze zakupy spożywcze polecam sklepy Fair Price. Ponieważ mieszkaliśmy w hotelu bez śniadań, robiłam zakupy w Fair Price, w którym kupiłam mleko, płatki, jogurty i owoce oraz jakieś przekąski (na jedne zakupy na 2 dni wydawałam ok. 30 SGD). Za 2 SGD można było tam kupić paczkę przecenionych i zupełnie dobrych owoców.

W sklepie były również typowo niemowlęce artykuły dla dzieci jak pieluchy, mleko i gotowe jedzenie. Ceny oraz dostępne produkty można sprawdzić na stronie Fair Price.

Lot do Singapuru z dziećmi

Singapur to świetny kierunek na podróż z dziećmi, jednak odstraszający może być długi lot oraz koszt podróży. O tym jak wygląda długi lot z dziećmi do Azji i jak go przetrwać napisałam w serii artykułów (patrz niżej).

Żeby zminimalizować koszt podróży, można zajrzeć do Singapuru na parę dni na przykład przy okazji pobytu w Tajlandii. To tylko 2 godziny lotu z Bangkoku i trochę ponad godzina z Phuket. My przylecieliśmy do Singapuru z Bangkoku liniami Air Asia, które często oferują bilety w promocyjnych cenach.

Lot do Tajlandii i Azji z dzieckiem
Lot do Tajlandii i Azji

Długi lot z Polski do Azji wcale nie musi być męczący. Zobacz jak wygląda lot w Qatar Airways.

Lot do Tajlandii z dzieckiem, na lotnisku
Jak przetrwać długi lot z dzieckiem

W artykule znajdziesz garść porad przetestowanych na dzieciach, na ułatwienie i przetrwanie lotu z dzieckiem

podróż samolotem z wózkiem
Latanie z wózkiem bez tajemnic

Wszystko co trzeba wiedzieć o lataniu z wózkami pojedynczymi i podwójnymi

Singapur z dziećmi - szczepienia, komary i choroby tropikalne

W Singapurze panuje klimat tropikalny, z czym wiąże się od razu temat chorób tropikalnych. Pod względem higieny jedzenia i picia, nie ma się raczej czym przejmować, tym bardziej, że kranówka w Singapurze nadaje się do picia i poza lekkim zapachem chloru jest całkiem smaczna.

Pomimo stosowania licznych środków zapobiegawczych, w SIngapurze występują komary tygrysie, które mogą roznosić choroby, takie jak Denga, czy Zika. W roku 2023, do końca lipca, odnotowano w Singapurze 217 przypadków Dengi oraz 24 Ziki (źródło: National Environment Agency). Biorąc pod uwagę 6-milionową populację, nie są to duże liczby, ale ryzyko choć minimalne, istnieje.

Należy stosować odpowiednie repelenty dostosowane do wieku. Dla dzieci dobrze nam się sprawdzają preparaty z ikarydyną. Nas w czasie pobytu pogryzło parę komarów i repelent się przydał, szczególnie na terenach zielonych. Pamiętaj, że ugryzienie komara nie oznacza jeszcze zarażenia, ale warto zwrócić uwagę na pojawienie się gorączki, bólu mięśni, czy wysypki po każdej podróży w tropiki.

Jeśli chodzi o szczepienia zalecane, polecam kontakt z lekarzem pediatrą lub medycyny podróży, ale jako mieszkanka Tajlandii dodam, że zawsze warto mieć aktualne szczepienia podstawowe oraz wzw a i dur brzuszny.
O tym jak się chronimy przed chorobami tropikalnymi na co dzień, mieszkając w Azji Południowo-Wschodniej, napisałam tutaj

Podróż w tropiki z dziećmi

Poznaj nasze sposoby na radzenie sobie z tropikalnymi upałami

Jeśli podobała Ci się nasza lista atrakcji dla dzieci w Singapurze,
zwiedzaj inne azjatyckie miasta z nami!

Bangkok z dzieckiem Skywalk Mahanakhon
Zwiedzaj Bangkok z dziećmi z tym wpisem

Bangkok nie jest aż tak przyjazny dzieciom jak Singapur, ale i w nim można znaleźć mnóstwo fantastycznych miejsc wartych odwiedzenia

Kambodża z dziećmi Angkor Wat o wschodzie slonca
Siem Reap z dziećmi - my jesteśmy na TAK

Angkor Wat o świcie i nauka robienia nici z lotosów - zobacz co jeszcze można robić z dziećmi w Kambodży

Tajlandia z dzieckiem Wodospad Sticky Waterfall z dziećmi Bua Tong Chiang Mai
Chiang Mai i północ Tajlandii z dziećmi

W Chiang Mai i na północy Tajlandii bawiliśmy się rewelacyjnie zwiedzając i spędzając czas w naturze

Uważasz treści na blogu za wartościowe?

Postaw mi kawę albo daj mi o tym znać poprzez komentarz lub udostępnienie. Dzięki Twojej reakcji, blog będzie mógł się rozwijać, a mi będzie się lepiej pisało!

Nie zapomnij śledzić moich pozostałych kanałów po jeszcze więcej informacji

Postaw mi kawę, żeby blog mógł się rozwijać i pojawiało się na nim jeszcze więcej przydatnych treści

Najnowsze zdjęcia i relacje

Posty z aktualnościami

Filmy z naszych podróży

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *