Most na rzece Kwae (Kwai) w Kanchanaburi

Most na rzece Kwai (Kwae) w Kanchanaburi jest znany powszechnie ze swojej historii przedstawionej w filmie o tej samej nazwie. Ciekawostką jest, że film nie był kręcony w Tajlandii, a rzeka nie nazywa się Kwai. Jednak most jest prawdziwy i wiąże się z nim tragiczna historia z okresu II Wojny Światowej.

Przy trwającej rok budowie linii kolejowej, zwanej koleją śmierci, zgineło według szacunków sto tysięcy ludzi, głównie jeńców wojennych. Dziś to miejsce jest chętnie odwiedzane przez turystów z całego świata.

Wizyta na rzeką Kwae była dla nas odskocznią od dusznego Bangkoku w czasie pandemii oraz niezwykłym przeżyciem. Siedząc w restauracji i patrząc na most, który znałam dotychczas z filmu, poczułam bardziej niż kiedykolwiek, że naprawdę jestem w Azji.

Ciekawostka językowa! Chyba większość ludzi na świecie pisze i mówi rzeka Kwai (kłai),  tymczasem po tajsku brzmi to Kwae (kłee). Skąd ta różnica? Błedną nazwę wypromował słynny film “Most na rzece Kwai” z roku 1957. We wpisie będę używać obu form, ale warto wiedzieć, że prawidłowo powinno wymawiać się: most na rzece Kwae.

Jak dostać się do Kanchanaburi

Most na rzece Kwae (Kwai) znajduje się na tyle blisko od Bangkoku (mapa), że można przyjechać tu na jednodniową wycieczkę i wrócić, chociaż nie polecam jazdy tylko dla samego mostu.

W okolicy znajduje się dużo miejsc pamięci związanych z historią II Wojny Światowej oraz popularne atrakcje jak Wat Tam Suea albo otwarty niedawno Kanchanaburi Skywalk. Można również zatrzymać się w okolicy na noc i przy okazji odwiedzic pobliskie wodospady Erawan.

Do Kanchanaburi pojechaliśmy na weekend wynajętym vanem z Bangkoku, ale jest możliwość dojechania busem lub pociągiem. Dojazd busem zajmuje około 2,5-3 godziny i bilet kosztuje od 140 do 150 THB za osobę (więcej szczegółów na stronie 12Go).

Za transport prywatnym vanem z kierowcą zapłaciliśmy 5200 THB w obie strony razem z transportem do  parku Erawan.

plaza blisko Bangkoku
Gdzie na plażę blisko Bangkoku

Rozważasz szybki wypad z Bangkoku na plażę? Zobacz, gdzie znajdziesz ładne plaże

Wyspa Koh Kret na szybki wypad z Bangkoku
Wyspa Koh Kret na jednodniowy wypad z Bangkoku

Koh Kret to idealne miejsce na bardzo szybki wypad z Bangkoku

Most nad rzeką Kwae (Kwai) w Kanchanaburi

Most na rzece Kwae (Kwai) w Kanchanaburi

Jest wiele możliwości spędzenia czasu nad rzeką Kwae. Jedną z nich jest oczywiście wyprawa na słynny most na rzece Kwai (Kwae). Most jest nadal czynny i stanie tuż obok jadącego pociągu, to ciekawe przeżycie. Pociąg jedzie na tyle wolno, że można mu się dobrze przyjrzeć i w porę zająć bezpieczną pozycję.

Most jest wąski i można tam przejść tylko pieszo. Podróżującym z małymi dziećmi polecam wziać nosidło, a ruchliwe dzieci lepiej trzymać za rękę, szczególnie gdy się trafi na tłum turystów. Najlepszy czas do odwiedzenia mostu jest z samego rana oraz po południu, kiedy jest chłodniej i nie ma już wycieczek.

Po obu stronach rzeki rozstawiają się sprzedawcy z jedzeniem i pamiątkami. Niżej, przy samym brzegu znajdują sie liczne restauracje oraz kawiarnie.

Most na rzece Kwae (Kwai) w Kanchanaburi

Oprócz wizyty na moście, czy w pobliskich muzeach, można udać się na spływ po rzece Kwae. My  zdecydowaliśmy się na wieczorny rejs po rzece z kolacją. Rejs organizował hotel, w którym mieszkaliśmy. Całość trwała około dwie godziny i w tym czasie mogliśmy podziwiać Kanchanaburi z rzeki.

Resztę czasu spędzaliśmy na spacerach wzdłuż rzeki oraz na kąpielach w basenie. Jeden dzień poświęciliśmy na odwiedzenie słynnych wodospadów Erawan Falls (wpis już niedługo).

Gdzie się zatrzymać blisko mostu nad rzeką Kwae (Kwai)

Gdzie się zatrzymać w Kanchanaburi blisko mostu na rzece Kwai

Zależało nam na tym, żeby zatrzymać się możliwie blisko rzeki Kwae. Wybraliśmy hotel Felix River Khwae Resort i to był świetny wybór. Choć hotel nie jest najnowszy, jest fantastycznie położony nad samą rzeką, bardzo blisko mostu. Jego zalety to piękny, tropikalny ogród, bardzo przyjemny basen z częścią dla dzieci oraz tereny spacerowe wzdłuż rzeki.

Do mostu na rzece Kwae można stąd dojść pieszo i tak też zrobiliśmy. Zabraliśmy na ten wyjazd terenowy wózek podwójny, który bardzo nam się przydał podczas spaceru do mostu, ale oczywiście nie mogliśmy go zabrać na sam most. Poczekał na nas pod jednym ze sklepów przed mostem.

Kiedy najlepiej wybrać się do Kanchanaburi

Kanchanaburi to prowincja zachodnia leżąca w regionie centralnym, w której pogoda nawet w porze deszczowej jest bardziej łaskawa. Dlatego panują tu dobre warunki niemal cały rok, z wyjątkiem najbardziej deszczowych miesięcy (wrzesień i październik). Planując wypad na wodospady Erawan, lepiej wcześniej sprawdzić, czy park jest otwarty, ponieważ w czasie intensywnych ulew jest okresowo zamykany.

My do Kanchanaburi przyjechaliśmy w lipcu, czyli w porze deszczowej i pogodę mieliśmy świetną i słoneczną, z krótkimi, przelotnymi ulewami lub opadami całonocnymi. W ciągu dnia było wręcz bardzo gorąco i duszno od wilgoci.

Kiedy jechać do Tajlandii Pogoda w Kanchanaburi wykres
Kiedy jechać do Tajlandii, pora deszczowa w Tajlandii
Kiedy jechać do Tajlandii. Wszystko o pogodzie

Tu znajdziesz wykresy pogodowe oparte na 30-letnich statystykach oraz dużo ciekawych informacji o pogodzie w różnych rejonach Tajlandii

Uważasz treści na blogu za wartościowe?

Postaw mi kawę albo daj mi o tym znać poprzez komentarz lub udostępnienie. Dzięki Twojej reakcji, blog będzie mógł się rozwijać, a mi będzie się lepiej pisało!

Nie zapomnij śledzić moich pozostałych kanałów po jeszcze więcej informacji

Postaw mi kawę, żeby blog mógł się rozwijać i pojawiało się na nim jeszcze więcej przydatnych treści

Najnowsze zdjęcia i relacje

Posty z aktualnościami

Filmy z naszych podróży

Nie przegap nowości na blogu!
Zapisz się do już dziś do newslettera

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *