Na szlaku Monk's Trail - szlak mnicha w Chiang Mai Tajlandia z dzieckiem

Wat Pha Lat Monk’s Trail – szlak mnicha w Chiang Mai

Wat Pha Lat Monk’s Trail (szlak mnicha) to ścieżka trekkingowa prowadząca przez dżunglę porastająca górę Doi Suthep w Chiang Mai. Zdecydowaliśmy się pójść tym szlakiem, żeby dojść do przepięknej, starej świątyni ukrytej w lesie. Już teraz mogę powiedzieć, że było warto.

Wszystko co powinieneś wiedzieć o szlaku Wat Pha Lat Monk's Trail

• Cały szlak obejmuje trasę do świątyni na samej górze, czyli do słynnej Wat Phra That Doi Suthep. My zdecydowaliśmy się tylko na część prowadzącą do świątyni Wat Pha Lat.
  • Przy wejściu na szlak znajduje się mapa – warto zrobić zdjęcie ponieważ tej trasy nie ma na Mapach Google i nie ma jak sprawdzić, czy dobrze się idzie. Na szczęście ciężko się tam zgubić ponieważ ścieżka jest wyraźna i oznaczona co jakiś czas pomarańczowymi szarfami przywiązanymi do drzew.
Mapa szlaku Monk's Trail - szlaku mnicha w Chiang Mai
Mapa szlaku Monk's Trail
  •  Trasa do świątyni ma około 1,3 kilometra i przewyższenie wynosi ok 178 m. Zatem nie jest to aż tak wymagająca ścieżka. Daliśmy radę przejść z dziećmi, z których najmłodsze ma 5 lat. Młodsze dzieci mogą momentami potrzebować pomocy i lepiej mieć nosidło.
  • Na nogi lepiej założyć sportowe obuwie, porządne sandały albo trampki.
  • Szlak prowadzi przez dżunglę, dlatego lepiej mieć ze sobą repelent. My akurat nie odnotowaliśmy dużych ilości komarów, ale byliśmy zimą.
  • Polecam wybrać się wcześnie rano, kiedy jeszcze nie jest tak gorąco i oczywiście zabrać ze sobą zapas wody oraz coś do zjedzenia.
  • Lepiej być przygotowanym na słońce i wziąć jakąś czapkę oraz krem z filtrem. Im głębiej w las tym więcej przyjemnego cienia.

• Szlak mnicha kończy się w świątyni, nie zapomnij więc o stosownym ubraniu.
Na szlaku Monk's Trail w Chiang Mai
Oznaczenia na szlaku

Jak dojechać na szlak mnicha (Monk's trail)

Wejście na szlak znajduje się w lesie za Chiang Mai University niedaleko Chiang Mai Zoo.

Należy początkowy jechać drogą Suthep Alley a następnie dalej zaufać nawigacji (Plus Code Google Maps: QWXR+3V Chiang Mai, Mueang Chiang Mai District, Prowincja Chiang Mai).

Punktem charakterystycznym, który może pomóc w odnalezieniu szlaku jest maszt anteny radiowej. Szlak zaczyna się w lesie przy tablicy z mapą.

Szlakiem Mnicha do ukrytej świątyni

Naszym celem było dotarcie do świątyni Wat Pha Lat, która miała być nagrodą za włożony wysiłek.

Nie byłam do końca pewna, jaka okaże się w rzeczywistości trasa i czy będzie odpowiednia dla dzieci. W żartach pocieszałam się, że skoro bosi mnisi dają radę, to my też musimy.

Szlak Monk’s Trail okazał się być średniej trudności, miejscami bardzo łatwy a miejscami  trochę bardziej wymagający z uwagi na podłoże.

Jednak spokojnie go przeszliśmy nie spiesząc się i robiąc sobie odpoczynek na trasie. Przejście trasy razem z oglądaniem świątyni zajęło nam 1 godzinę, 35 minut.

monkstrailhiking

Szlak mnicha krok po kroku

Szlak mnicha Monks trail Chiang Mai z dziećmi
Początek szlaku

Początek szlaku zaczyna się łagodną ścieżką, która po kilkunastu metrach zamienia się w podejście pod górkę.

Na kolejnym odcinku dochodzi się do miejsca, które na mapie nazywa się Rocky Ground. Tu już jest trudniej i można się trochę zmęczyć. Jednak po pokonaniu tego fragmentu teren się wypłaszcza aż do ruin Wat Sam Yot.

Monk's trail w Chiang Mai
Rocky ground

Kawałek przed ruinami, szlak mnicha rozdziela na dwie trasy co widać na mapie. W rzeczywistości  łatwo przegapić to rozgałęzienie ponieważ druga ścieżka w tym miejscu  była bardziej zarośnięta. Nie wiem jak wygląda dalsza jej część ponieważ my wybraliśmy trasę prowadzącą ścieżką obok ruin Wat Sam Yot i wzdłuż wodospadu.

Kiedy minęliśmy niepozorne ruiny Wat Sam Yot, do których trzeba lekko zboczyć z drogi, droga i otoczenie zaczęło się powoli zmieniać. Znowu pojawiły się kamienie i zrobiło się pod górkę. Usłyszeliśmy szum wody a wkrótce po minięciu wielkiego bambusa dotarliśmy do pierwszego wodospadu. Potem minęliśmy jeszcze jeden i już wiedzieliśmy, że jesteśmy blisko bo słychać było dzwony ze świątyni.

Przejście szlaku jest warte wysiłku ponieważ po wyjściu z dżungli naszym oczom ukazał się cudowny widok. Zbocze góry porośnięte bujnie roślinnością, z wodospadem wartko płynącym po skałach. Pośród tej zapierającej dech w piersiach scenerii, znajdują się idealnie wpasowane przepiękne zabudowania starej świątyni, Wat Pha Lat.

Świątynia Wat Pha Lat Temple Chiang Mai
Świątynia Wat Pha Lat
Wat Pha Lat - świątynia ukryta w dżungli

Czytaj więcej o Wat Pha Lat, wyjątkowej świątyni położonej w dżungli na zboczu góry.

Droga powrotna ze szlaku

Ze świątyni można kontynuować wyprawę do Wat Phra That Doi Suthep. Można to zrobić podążając szlakiem wyżej, ale to już trudniejsza i bardziej wymagająca trasa według informacji, które zebrałam. Na górę można również pojechać zamawiając taksówkę albo łapiąc czerwony song taew kursujący na tej trasie za jedyne 30 batów.

songtaewchiangmai
Song taew

My zdecydowaliśmy się na zakończenie zwiedzania na tym etapie ze względu na zmęczenie i głód dzieci. Mogliśmy zejść szlakiem na dół do naszego samochodu, ale zamówiliśmy Graba i zjechaliśmy drogą naokoło.

Mapa szlaku mnicha - Monk's trail

plan podróży Chiang Mai Tajlandia z dzieckiem
Chiang Mai i północ Tajlandii - plan podróży

7 dni spędzonych na aktywnym zwiedzaniu prowincji Chiang Mai i Chiang Rai: wodospady, świątynie, trekking, jasknie oraz wiele innych.

Tajlandia z dzieckiem Wodospad Sticky Waterfall z dziećmi Bua Tong Chiang Mai
Bua Tong Sticky Waterfall

"Lepki" wodospad, po kórym można się wspinać. Zobacz jak tam dojechać

Uważasz treści na blogu za wartościowe?

Postaw mi kawę albo daj mi o tym znać poprzez komentarz lub udostępnienie. Dzięki Twojej reakcji, blog będzie mógł się rozwijać, a mi będzie się lepiej pisało!

Nie zapomnij śledzić moich pozostałych kanałów po jeszcze więcej informacji

Postaw mi kawę, żeby blog mógł się rozwijać i pojawiało się na nim jeszcze więcej przydatnych treści

Najnowsze zdjęcia i relacje

Posty z aktualnościami

Filmy z naszych podróży

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *