Wyspa Koh Phangan Tajlandia

Czy wyspa Koh Phangan jest dobra na rodzinne wakacje?

Koh Phangan to średnia z grupy trzech wysp położonych w prowincji Surat Thani. Znana jest z licznych, pięknych plaż, porośniętych bujną roślinnością  wzgórz oraz oczywiście z imprezowania podczas fool moon parties. Phangan cieszy się szczególnie popularnością backpackersów. Czy wyspa Koh Phangan nadaje się również na rodzinne wakacje? Z pewnością tak!

Pierwsze wrażenia na wyspie Koh Phangan

Na Koh Phangan spędziliśmy tylko 3 noce i to jest naprawdę mało jak na wyspę tej wielkości, która ma tyle do zaoferowania. Nasz hotel znajdował się po drugiej stronie wyspy w Thong Nai Pan i dojazd tam zabrał aż 45 minut. Taxi na wyspie dla takiej dużej rodziny jak nasza wychodzi całkiem drogo. Cennik taksówek jest dostępny tutaj: https://www.phangan.info/about-koh-phangan/getting-around/

Nie da się zaprzeczyć, że wyspa jest naprawdę piękna, zielona, górzysta, ale niestety nas nie porwała aż tak, jak sąsiednia Koh Tao. Być może dlatego, że było za mało czasu, żeby ją lepiej poznać.

Dużo się mówi o tym, że ta wyspa jest tylko dla imprezowiczów i dla backpackersów. Nie jest to prawda, wyspa ma dużo więcej do zaoferowania niż imprezy. A to właśnie na Koh Phangan spędziliśmy wspaniały, rodzinny czas na cudownej, rajskiej plaży dosłownie jak z pocztówek, z dala od wszystkiego. Dla mnie Koh Phangan to zdecydowanie dobry kierunek na rodzinne wakacje w Tajlandii.

Atrakcje na wyspie Koh Phangan a rodzinne wakacje

Koh Phangan jest dużą wyspą, na której każdy znajdzie coś dla siebie, poszukiwacze spokoju i głośnych full moon parties, rodziny i backpackersi. Wyspa jest dość górzysta, porośnięta gęsto tropikalną roślinnością. Można udać się na trekking po dżungli w poszukiwaniu punktów widokowych i wodospadów. Zwykła przejażdżka po wyspie już zapewnia niesamowite widoki.

Oczywiście do tego jest ogromny wybór plaż, te bardziej znane to:

• Salad Beach
  • Mae Haad i Koh Mah
  • Haad Rin (to tutaj odbywają się comiesięczne imprezy z okazji pełni księżyca)
  • Bottle Beach

Nam w czasie krótkiego pobytu udało się odwiedzić te miejsca:
  • Thong Nai Pan Beach
  • Than Sadet National Park
  • Haad Sadet Beach (bajka!)

Plaża Thong Nai Pan Beach

Na nasz pobyt wybraliśmy hotel Santhyia położony przy malutkiej plaży zaraz obok Thong Nai Pan Beach.

Wyspa Koh Phangan rodzinne wakacje

Ponieważ w hotelu jest dość póżny check-in, a my przyjechaliśmy wcześnie, udaliśmy się od razu na plażę. Do plaży z recepcji schodzi się po schodach prowadzących przez piękny teren hotelu.

Hotelowa plażą jest mała, piaszczysta, całkiem urocza, ale polecam kierować się od razu dalej. Po wschodniej stronie plaży znajduje się sterta kamieni, a trochę dalej jest ścieżka, która prowadzi do cudownej plaży Thong Nai Pan Beach. Plaża jest długa, dość szeroka i piaszczysta.

Zaraz przy wejściu na plażę znajduje się strumyk, mostek, zwisające liny i huśtawka z opony, czyli idealne miejsce do zabawy dla dzieci.

Wyspa Koh Phangan rodzinne wakacje

Bardzo polecam odwiedzić na tej plaży uroczą restaurację i hotel o nazwie Sand in my shoes. Mają rewelacyjne jedzenie, szczególnie zachęcam do spróbowania ryby w zielonym curry z sałatką z arbuza. Coś wspaniałego.

Nasze dzieciaki doceniły również hamaki wiszące w restauracji.

zielone curry z rybą
Zielone curry z rybą i sałatką z arbuza

Santhyia, hotel jak z bajki

Santhyia to połączenie luksusu z tajskim, tradycyjnym stylem. Hotelowe wille rozproszonone są po terenie, który przypomina dżunglę. Można się poczuć jak w zaczarowanym miejcu.

Wystrój domku zachwyca już od wejścia przez bramę. Wszystko w tym hotelu jest piękne i kunsztownie wykonane w teakowym drewnie.

Hotel Santhiya na wyspie Koh Phangan

Jednak polecałabym ten hotel raczej na krótki pobyt. Moim zdaniem 2 noce są wystarczające, aby się zachwycić się, ale żeby nie poczuć się przytłoczonym. Choć cały wystrój jest bezapelacyjnie piękny, nam trochę przeszkadzały ciemne, półotwarte na świat zewnętrzny (i insekty) łazienki, z których moje dzieci bały się same korzystać.

Pechowo trafiliśmy na jeden dzień, w którym nie było prądu z powodu jakiejś naprawy. Hotel w ramach rekompensaty zorganizował darmowy i bardzo smaczny poczęstunek przy basenie. Nie odczuliśmy bardzo dotkliwie braku prądu i prawie cały dzień spędziliśmy na zewnątrz.

Hotelowe śniadania były bardzo smaczne, z dużym wyborem potraw, ale już na obiady i kolacje raczej woleliśmy wychodzić do wyżej wspomnianego Sand in my shoes.

Than Sadet National Park na wyspie Koh Phangan

Teren parku jest bardzo duży,  znajdują się w nim liczne wodospady, ale naszym celem tym razem była przede wszystkim plaża Haad Than Sadet.

Ta plaża to idealne miejsce dla osób szukających prawdziwego spokoju i rajskich widoków. Plaża leży u ujścia rzeki, a żeby do niej dojść trzeba pokonać kawałek lasu. Wejście na teren parku jest płatne, 100 THB za osobę dorosłą.

Wyspa Koh Phangan plaża Than Sadet

Plaża i jej otoczenie to absolutnie wspaniałe miejsce, choć tu uwaga dla osób z dziećmi. Dość szybko robi się głęboko. Z jednej strony plaża jest ograniczona rzeką, za którą znajduje się jeszcze jedna plaża. Nad rzeką znajduje się drewniany mostek, ale znajduje się na nim znak zakazujący wchodzenia.
Można się tam jednak dostać po kamieniach. My ostatecznie tam nie poszliśmy.

Than Sadet na wyspie Koh Phangan

Po kąpieli w morzu poszliśmy na drugą stronę wyspy, na obiad do restauracji położonej na wzgórzu. Naprawdę warto wejść na górę, bo widoki i sama trasa wynagradzają wysiłek.

Żeby dojść do restauracji, która nazywa się Plaa, trzeba pokonać malowniczą trasę złożoną z drewnianego mostka, kamiennych schodków i przejść pod głazami. Zdjęcia nawet w połowie nie oddają uroku tego miejsca.

Plaa to nie tylko klimatyczna restauracyjka ze smacznym jedzeniem, ale również miejsce, w którym można wynająć pokój. Pokój można wyjąć również w Mai Pen Rai bungalows położonych na plaży.

Cała zatoczka Than Sadet dosłownie nas zauroczyła spokojem, klimatem i widokami. Jakby czas się zatrzymał. Fantastyczne miejsce.

Wracając z plaży przechodzi się obok wodospadu Than Sadet, zatem można łatwo połączyć plażowanie z zabawą przy wodospadzie.

Nasze trzy dni na Phangan minęły błyskawicznie. To był bardzo przyjemny czas. Obie plaże, na których byliśmy, były fantastyczne, a widoki obłędne. Kto wie, może jeszcze kiedyś tam wrócimy.

Kiedy jest najlepszy czas na przyjazd na Koh Phangan

Najlepszy czas na przyjazd na Koh Phangan przypada na miesiące od stycznia do kwietnia. Również pierwsza połowa pory deszczowej jest dość łagodna w tym rejonie Tajlandii.

Zdecydowanie jednak radzę przemyśleć przyjazd w terminie wrzesień-listopad. To czas bardzo intensywnych opadów i złych warunków na wodach w Zatoce Tajlandzkiej. Więcej o pogodzie przeczytasz w poście Kiedy jechać do Tajlandii? Pogoda w Tajlandii

Jak się dostać na wyspę Koh Phangan

Na Koh Phangan kursują promy, katamarany i speed boaty z  Chumphon lub Surat Thani. Dodatkowo wygodnie jest się przemieszczać pomiędzy wyspami Koh Tao i Koh Samui.

Bilety można zakupić bezpośrednio w kasie lub online u przewożnika (np. Lomprayah), ale my zazwyczaj rezerwujemy przez aplikację 12go Asia, wybierając pasujące nam terminy i przewoźników. Ceny biletów zależą odprzewoźnika, a nawet od godziny rejsu. Najtańsze są wczesnoporanne.

Za bilety zapłaciliśmy:
Tao – Phangan: 450 THB za dorosłego, 400 THB za dziecko (speedboat Marine Passion),

Phangan – Tao: 350 THB za dorosłego, 175 THB za dziecko (katamaran Lomprayah)

Uważasz treści na blogu za wartościowe?

Postaw mi kawę albo daj mi o tym znać poprzez komentarz lub udostępnienie. Dzięki Twojej reakcji, blog będzie mógł się rozwijać, a mi będzie się lepiej pisało!

Nie zapomnij śledzić moich pozostałych kanałów po jeszcze więcej informacji

Postaw mi kawę, żeby blog mógł się rozwijać i pojawiało się na nim jeszcze więcej przydatnych treści

Najnowsze zdjęcia i relacje

Posty z aktualnościami

Filmy z naszych podróży

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *