Wyspa Koh Ngai w Krabi Tajlandia

Wyspa Koh Ngai – w poszukiwaniu tropikalnego raju

Wysiadając z łódki na wyspie Koh Ngai, już wiesz, że jesteś w tropikalnym raju. Biały piasek, palmy, słomiane parasole, turkusowe morze – właśnie tak wygląda ta malutka wyspa w prowincji Krabi.

Jednak nie tylko na wyspie jest pięknie, bowiem podmorski świat wokół Koh Ngai jest równie cudowny, z kolorowymi rybkami i ukwiałami na rafie koralowej.

Na Koh Ngai (Hai) przypłynęliśmy z Koh Lanty i od pierwszego wejrzenia był zachwyt, który rósł z każdą godziną. Spędziliśmy na wyspie tylko dwa dni, ale był to fantastyczny czas na totalny relaks po kilku aktywnych dniach spędzonych w dżungli Khao Sok i na jeziorze Cheow Lan Lake

Wyspa Koh Ngai w Krabi

Co robić na wyspie Koh Ngai

Wyspa Koh Ngai wyspy w Krabi

Na Koh Ngai odpoczniesz jak nigdzie indziej, ponieważ na tej wyspie poza kilkoma hotelami i dżunglą, nie ma nic. Nawet drogi. Za to jest cudowne morze z krystalicznie czystą, turkusową wodą i wspaniała, długa plaża z niemal białym piaskiem. Można pokusić się na przejście przez dżunglę na drugą stronę wyspy.

Przy Koh Ngai znajduje się rafa koralowa, a wokół niej wspaniały, podwodny świat dosłownie na wyciągnięcie ręki. W czasie odpływu, wody przy rafie  robi się maksymalnie po kolana i można tam bezpiecznie pływać i snurkować nawet z małymi dziećmi. Chyba nigdy tyle czasu nie spędziłam w wodzie, co na Koh Ngai.

Z Koh Ngai można również popłynąć na wycieczkę na okoliczne wyspy Koh Kradan i na Koh Muk, na której znajduje się słynna jaskinia Emerald Cave.

rasjka wyspa Koh Ngai w Krabi Tajlandia z dzieckiem

Gdzie się zatrzymać na Ngai

Koh Ngai hotel Thanya Beach Resort

Na wyspie jest kilka hoteli do wyboru w różnych cenach. My zdecydowaliśmy się na Thanya Beach Resort i chyba nie mogliśmy wybrać lepiej. Thanya Beach Resort położony jest przy plaży, na którą można dostać się łódką lub robiąc krótki spacer dżunglą z Koh Ngai Resort, do którego dopływa prom i speed boaty.

Hotel był cudowny, jeden z przyjemniejszych, w jakich byliśmy w Tajlandii. Idealny na beztroski wypoczynek. Mieliśmy do dyspozycji spory domek z dwoma dużymi łóżkami i dostawką oraz dużą, świetną łazienką z szafą. Do tego taras, z którego można było podziwiać warany.

Oprócz wspaniałej plaży, w hotelu jest duży basen z brodzikiem dla dzieci. Natomiast przy hotelowej rejestracji znajdują się kosze z akcesoriami do snurkowania oraz zabawki do piasku dla dzieci.

Hotel Thanya Beach Resort

Thanya Beach ma restaurację oraz mały sklep z przekąskami, napojami, ubraniami i artykułami pierwszej potrzeby.

Posiłki jadaliśmy w hotelowej restauracji. Były bardzo smaczne, ale należy się nastawić na trochę wyższe ceny niż na innych wyspach. Za danie płaciliśmy od 150 do 250 THB, a za napoje od 65 do 120 THB.

Dzienne wyżywienie wyniosło nas średnio 2510 THB za 2 dorosłych i 3 dzieci. W sklepie z przekąskami wydaliśmy 390 THB za różne ciastka, orzeszki i napoje. W hotelu można było płacić kartą kredytową.

Kiedy najlepiej przyjechać na wyspę Koh Ngai

Kiedy przyjechać na Koh Ngai i na wyspy w Krabi

Zanim wybierzesz się na Koh Ngai w okresie od połowy maja do połowy października, upewnij się, że hotele na wyspie działają i są otwarte. Właścicielka prowadząca resort na Koh Muk powiedziała nam, że w porze deszczowej, tylko hotele na Muk i jeden resort na Koh Kradan są czynne i działają normalnie.

Najlepszy czas na przyjazd na Koh Ngai, żeby cieszyć się przejrzystym i spokojnym morzem, przypada na grudzień aż do kwietnia. My byliśmy w pierwszej połowie kwietnia i pogoda była przecudowna.

Kiedy jechać do Tajlandii Pogoda na Koh Ngai Koh Kradan wykres

Więcej o pogodzie w Tajlandii: Kiedy jechać do Tajlandii? Pogoda w Tajlandii

Jak dojechać na Koh Ngai

Wyspa Koh Ngai znajduje się w prowincji Krabi na Morzu Andamańskim w bliskiej odległości od Koh Kradan i Koh Muk (prowincja Trang) i około 15 km od Koh Lanty. Będąc na Lancie, nie można ominąć tej wyspy, szczególnie, że transfer z Koh Lanty jest bardzo łatwy i szybki.

Na wyspę można się dostać korzystając z promów i speed boatów na trasie Phuket-Koh Lipe. Na tej trasie pływa Bundhaya oraz Tigerline (Sirirlanta). Można również wynająć prywatny transport.

Uwaga! Promy nie kursują na Ngai w sezonie deszczowym.

My korzystaliśmy z usług przewoźnika Bundhaya Speed Boat. Bilety kupiłam kilka dni wcześniej bezpośrednio na stronie przewoźnika i miałam potwierdzenie zakupu na mailu.

Na Koh Ngai przypłynęliśmy z przystani Sala Dan Pier na wyspie Koh Lanta. Speed boat według planu rusza o godzinie 10.30, ale było małe opóźnienie. Dopłynęliśmy w 30 minut i zostaliśmy wysadzeni na molo na Koh Ngai, przy której czekała już  łódka, żeby rozwieść pasażerów do odpowiednich hoteli. Lepiej ubrać się tak, żeby nie było szkoda zamoczyć nóg.

Koszt transferu na Koh Ngai zależy od trasy:

• Koh Lanta – Koh Ngai:  650 THB za dorosłego (i dzieci pow. 9 lat), 390 THB (dziecko 3 – 9 lat), dzieci poniżej 3 rż. nie płacą za bilet
  • Koh Ngai – Koh Muk: 350 THB za dorosłego (i dzieci pow. 9 lat), 210 THB (dziecko 3 – 9 lat), dzieci poniżej 3 rż. nie płacą za bilet

Podróżujący z Bangkoku mogą skorzystac z transferów z lotniska Krabi lub z lotniska w Trang. Połączenia i bilety są dostępne na stronie 12 Go.Asia

Jak wydostać się z wyspy

Powrót z Koh Ngai odbywa się na podobnej zasadzie co przyjazd. Naszym celem było dotarcie na Koh Muk i już po godzinie 10.30 przypłynęła łódka żeby zabrać nas na molo. Tam czekaliśmy jeszcze około 20 minut na speed boat płynący z Lanty w kierunku Koh Muk.

W tym czasie pan z obsługi sprawdzał bilety. W naszym przypadku zeskanowano kod QR z potwierdzenia rezerwacji z maila i naklejono naklejki na bagaż. Wszystko przebiega sprawnie i bezproblemowo. Teraz już mogliśmy wsiąść na speed boat i popłynąć na Koh Muk.

Informacje praktyczne o wyspie Koh Ngai

Ngai to malutka wyspa w Krabi, z samymi hotelami, nie znajdziesz tu ani szpitala, ani apteki. Nie ma również dobrze zaopatrzonego sklepu, czy bankomatu. Zabierz ze sobą zapas gotówki, artykułów dla dzieci oraz apteczkę.

W razie potrzeby skorzystania z pomocy medycznej, trzeba udać się na inną wyspę albo na ląd. Zaledwie 10 min drogi od Koh Ngai, znajduje się wyspa Koh Muk, na której jest klinika. Można również szybko popłynąć do Koh Lanty albo do Trang.

Odkryj jeszcze inne wyspy i plaże w Krabi

Plaża Nui Beach wyspa Koh Lanta Tajlandia

Wyspa Koh Phi Phi w Tajlandii zatoka Lo Bagao
Rajska wyspa Koh Phi Phi

Czy Phi Phi to wciąż rajska wyspa - zobacz sam

Uważasz treści na blogu za wartościowe?

Postaw mi kawę albo daj mi o tym znać poprzez komentarz lub udostępnienie. Dzięki Twojej reakcji, blog będzie mógł się rozwijać, a mi będzie się lepiej pisało!

Nie zapomnij śledzić moich pozostałych kanałów po jeszcze więcej informacji

Postaw mi kawę, żeby blog mógł się rozwijać i pojawiało się na nim jeszcze więcej przydatnych treści

Najnowsze zdjęcia i relacje

Posty z aktualnościami

Filmy z naszych podróży

Nie przegap nowości na blogu!
Zapisz się do już dziś do newslettera

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *