Jaskinia Emerald Cave Koh Muk z dziećmi

Jaskinia Emerald Cave na Koh Muk

Emerald Cave (Tam Morakot) to jedna z bardziej wyjątkowych atrakcji na wyspie Koh Muk. Znajduje się tam jedna z najlepiej strzeżonych plaż w Tajlandii a żeby się tam dostać, trzeba przepłynąć jaskinię wpław w zupełnych ciemnościach. Odwiedziliśmy jaskinię Emerald Cave z dziećmi i udało nam się nacieszyć tym miejscem w ciszy i spokoju, bez tłumu turystów.

Zobacz, jak tego dokonaliśmy.

Wyprawa do Emerald Cave

Jaskinia Emerald Cave Koh Muk Tajlandia z dzieckiem

Planując nasz dwudniowy pobyt na Koh Muk, wiedzieliśmy od razu, że chcemy zobaczyć Emerald Cave. Dzieci były podekscytowane wizją płynięcia przez jaskinię w zupełnych ciemnościach.

Choć to miejsce nazywane jest “unseen Thailand”, niech to nikogo nie zmyli. Szmaragdowa jaskinia jest popularną atrakcją turystyczną, do której licznie ściągają turyści z okolicznych wysp.

W szczycie odwiedzin, przed jaskinią roi się od łodzi wycieczkowych, a w wodzie ustawiają się całe “wężyki” turystów. Każdy chce zobaczyć to wyjątkowe miejsce, ale nie każdy ma szczęście trafić na dobre warunki.

W drodze do szmaragdowej jaskini

Wycieczkę do jaskini Emerald Cave zarezerwowaliśmy w hotelu Nature Hill, w którym mieszkaliśmy. Poradzono nam wyprawę z samego rana o 8.00, ze względu na dobre warunki.

Właściciele przygotowali nam wczesne śniadanie o 7.30 i tuż przed ósmą byliśmy w drodze na Charlie Beach, przy ktorej już czekała na nas łódź. Towarzyszył nam przewodnik, który rozdał nam kamizelki oraz dał latarkę czołową. Z Charlie Beach do wejścia do Emerald Cave (Tam Morakot), dopłynęliśmy w ok. 10 minut.

Wyskoczyliśmy z łodzi prosto do wody i popłynęliśmy do jaskini. Po kilku metrach w jaskini zrobiło się zupełnie ciemno i trzeba było włączyć latarki. Jaskinia ma około 80 metrów długości i z takim dystansem powinni sobie poradzić nawet niezbyt dobrze pływający, ponieważ ma się na sobie kamizelkę. Choć uprzedzam, że wymaga to sporo wysiłku, szczególnie gdy przychodzi fala i ma się wrażenie płynięcia w miejscu.

Gdy z zupełnej ciemności wyłania się śliczna plaża z niebieską wodą otoczona zieloną ścianą klifu, wiesz, że wysiłek był tego warty. Miejsce jest piękne i zdecydowanie jest wyjątkowe.

Jaskinia Emerald Cave z dziećmi Koh Muk
Widok po wyjściu z jaskini Emerald Cave

Byliśmy w środku tylko z jedną malutką i cichą grupką zwiedzających. Było po prostu idealnie.

Dzieci bawiły się w wodzie i na plaży, my podziwialiśmy otoczenie. Spędziliśmy w jaskini dłuższy czas ciesząc się chwilą, dopóki nie zaczęły się zjawiać kolejne grupy turystów. Kiedy zrobiło się głośno i tłoczno uznaliśmy, że to pora na powrót. Chcieliśmy zachować dobre wspomnienia z tej wycieczki.

Emerald Cave w Tajlandii
Emerald Cave Koh Muk Tajlandia

Powrót z wycieczki

Jaskinia Emerald Cave Koh Muk z dziećmi Tajlandia z dzieckiem

Powrót był trudniejszy ponieważ zaczynał się przypływ i trzeba było włożyć więcej siły w płynięcie. Przewodnik cały czas był z nami i pod koniec pomagał dzieciom dopłynąć do łodzi. Byliśmy zmęczeni, szczęśliwi, a co najważniejsze dzieci były bardzo z siebie dumne.

Wdrapaliśmy się po schodkach na łódkę i przez chwilę musieliśmy poczekać, aż będzie miejsce dla łodzi do odpłynięcia. Kiedy byliśmy w jaskini Emerald Cave, przy wlocie zrobiło się już gęsto a kolejne łódki oraz kajaki wciąż dopływały z różnych stron.

Chcieliśmy jeszcze popłynąć na sąsiednią Sabai Beach, ale dzieci były już naprawdę zmęczone, więc wróciliśmy na odpoczynek do hotelu.

Emerald Cave z dziećmi Tajlandia z dzieckiem

Jak się dostać do jaskini Emerald Cave

Wsypa Koh Muk i jaskinia Emerald Cave
Jaskinia Emerald Cave od strony morza

Do Emerald Cave można się dostać na kilka sposobów. Najłatwiej jest, kiedy jest się parę dni na Koh Muk. Wtedy można wypożyczyć kajaki i popłynąć samemu z plaży Charlie Beach (patrz mapa). Kto nie czuje się na siłach może wynająć na miejscu łódź z przewodnikiem za niewielkie pieniądze.

Można również odwiedzić jaskinię w ramach wycieczki 4 Islands organizowanej z Koh Lanty. Trzeba się liczyć wtedy z kosztem mniej więcej rzędu:

• wycieczka grupowa, speed boat: 1600 THB dorosły, 800 THB dziecko
  • wycieczka grupowa, long tail boat: 900 THB dorosły, 550 THB dziecko

Za wynajęcie prywatnej łodzi na Koh Muk do jaskini Emerald Cave zapłaciliśmy 700 THB.

Wycieczka do jaskini Emerald Cave na Koh Muk z dziećmi

Jaskinia Emerald Cave z dziećmi Tajlandia z dzieckiem

Jeśli podróżujesz z małymi dziećmi, polecam wycieczkę do Emerald Cave bezpośrednio z wyspy Koh Muk albo Koh Ngai, ponieważ wtedy taka wycieczka jest krótsza i przyjemniejsza. Do tego miejscowi świetnie wiedzą, kiedy jest najlepsza pora na odwiedziny Emerald Cave

Raczej odradzam udział w wycieczkach grupowych organizowanych z Koh Lanty. Taka wycieczka trwa ponad 7 godzin, a jej program jest sztywny. Nie da się zakończyć wcześniej, jeśli dzieci będą już miały dość.
Poza tym do jaskini dopływa się już o czasie, kiedy robi się naprawdę tłocznie. Do tego można trafić na niekorzystne warunki na morzu i w jaskini.

Tym, którzy jednak wybierają całodzienną wycieczkę, zdecydowanie polecam zabranie dzieciom kostiumów z filtrami. My takie zakładamy na każdą wycieczkę, dzięki temu odpada smarowanie całego ciała kremem z filtrem i można się skupić na zwiedzaniu.

Kiedy najlepiej odwiedzić jaskinię Emerald Cave

Najlepszy czas na odwiedziny Emerald Cave przypada w porze suchej, w okresie od grudnia do kwietnia. Wtedy panują najlepsze warunki.

Sprawdź, jaka czeka Cię pogoda w Tajlandii w danym miesiącu: Kiedy jechać do Tajlandii? Pogoda w Tajlandii

Jeśli chodzi o obecność turystów, radzę wybrać się do Emerald Cave z samego rana. Kiedy my odpływaliśmy po 9.00, pod jaskinią było już kilkanaście łódek, a w oddali widać było kolejne.

Jeśli lubisz zwiedzać jaskinie, nie przegap tych miejsc w Tajlandii:

Jaskinia Chian Dao Cave
Jaskinia Chiang Dao w Chiang Mai

Kilometry korytarzy, oświetlane tylko lampą naftową zapewnią niesamowite przeżycia.

Jaskinia Phraya Nakhon w Sam Roi Yot

Treking do jaskini jest warty tego widoku. Jaskinia jest ogromna i żadne zdjęcie tego nie oddaje.

Uważasz treści na blogu za wartościowe?

Postaw mi kawę albo daj mi o tym znać poprzez komentarz lub udostępnienie. Dzięki Twojej reakcji, blog będzie mógł się rozwijać, a mi będzie się lepiej pisało!

Nie zapomnij śledzić moich pozostałych kanałów po jeszcze więcej informacji

Postaw mi kawę, żeby blog mógł się rozwijać i pojawiało się na nim jeszcze więcej przydatnych treści

Najnowsze zdjęcia i relacje

Posty z aktualnościami

Filmy z naszych podróży

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *