Thailand in a two week, itinerary in southern Thailand with kids

Tajlandia w dwa tygodnie – plan podróży

Podróż po południowej Tajlandii w dwa tygodnie z aktywnym zwiedzaniem zakończonym błogim relaksem na rajskich wyspach. Taki właśnie był nasz plan podróży. W ciągu tych dwóch tygodni odwiedziliśmy niezwykłe i zachwycające miejsca w tym słynny park Khao Sok, rajską wyspę Koh Ngai i tajemniczą jaskinię Emerald Cave.

Zobacz, jak dobrze zaplanować zwiedzanie południowej Tajlandii w dwa tygodnie i ile to kosztuje.

plan podróży Chiang Mai Tajlandia z dzieckiem
Północ Tajlandii - plan podróży

A jeśli chcesz zaplanować podróż po górzystej północy, ten post jest dla Ciebie.

Tajlandia w dwa tygodnie - plan podróży

Na objazdówkę po południowej Tajlandii wybraliśmy się własnym samochodem i to na pewno wiele ułatwiło w kwestii przemieszczania się. Jednak plan można zrealizować poruszając się pomiędzy poszczególnymi miejscowościami innymi, dogodnymi środkami transportu albo wypożyczając samochód.

Przy układaniu planu priorytetem było dla mnie zobaczenie kilku wyjątkowych miejsc, na których mi zależało. Jednak nie chciałam mieć poczucia gonitwy z miejsca na miejsce i nie chciałam marnować cennego czasu na transfery. Na szczęście udało mi się zachować równowagę.

Nasz plan podróży po Tajlandii w dwa tygodnie jest na tyle uniwersalny, że można go wykorzystać jako inspirację i dowolnie dopasować do swoich potrzeb.

Dzień 1 - prowincja Ranong

Pierwszy dzień naszej podróży zaczął się od wyjazdu z Hua Hin z samego rana. Zdecydowaliśmy się na trasę biegnącą przez prowincję Ranong i tam zatrzymaliśmy się na noc. Wybrałam Sino Mansion, mały, ale uroczy hotel w środku miasta. To był naprawdę świetny wybór, chociaż wcale nie byłam tego pewna dokonując rezerwacji, bo wydawał mi się podejrzanie tani.

Hotel okazał się bardzo ładny, czysty i naprawdę dobrze urządzony. Do tego mieliśmy blisko na piechotę do miasta. W tym hotelu nie serwują śniadań.

A jak już mowa o mieście, to Ranong nie zrobił na nas wyjątkowo dużego wrażenia, ale też go nie zwiedzaliśmy poza wieczornym spacerem. Ranong wydał nam się słabo doinwestowanym miastem, miejscami zaniedbanym, chaotycznym i po prostu mało ciekawym. Jednak dostrzegliśmy parę ładniejszych punktów, takich jak pałac Rattana Rangsan, czy walking street, przy której budynki prezentowały się dużo lepiej.

1450 THB/pokój
188,5 PLN/pokój

Tajlandia w dwa tygodnie. Dzień 2 - park Khao Sok

W dżungli Khao Sok z dziećmi Tajlandia

Rano zjedliśmy śniadanie w tej samej restauracji co wieczorem i ruszyliśmy do Khao Sok. Podróż zajęła nam około trzy godziny i dokładnie w południe byliśmy na miejscu w Khao Sok Village.

Zatrzymaliśmy się w hotelu Our Jungle Camp i praktycznie od razu po przyjeździe rzuciliśmy się w wir aktywności i wycieczek. Najlepszym punktem tego pobytu był trekking i gotowanie w dżungli Khao Sok. Spaliśmy w Double Tree Bungalow, domku dwupiętrowym z 5 łóżkami.

Nasz pobyt opisałam z detalami we wpisie Visit Khao Sok with Kids. Tam również podaję informacje jak dojechać do Khao Sok z różnych miejsc w Tajlandii.

5136 THB
667,7 PLN

Wycieczki**

300-800 THB/os.
39-104 PLN/os.

*) cena za dziecko w wieku od 3-12 lat
**) cena za Bamboo Cooking, night safari i zajęcia Kids Jungle Activity

Dzień 3 - park Khao Sok i noc na Cheow Lan Lake

Noc na jeziorze Cheow lan lake Khao Sok z dziećmi

Trzeciego dnia naszej podróży po południowej Tajlandii dalej pozostawaliśmy w Khao Sok, ale tym razem nocowaliśmy na jeziorze. Nocleg mieliśmy zapewniony w ramach prywatnej wycieczki, którą wykupilismy w Our Jungle Camp.

Na jezioro Cheow Lan Lake wyruszyliśmy z samego rana z hotelu i po około godzinie jazdy byliśmy na przystani, gdzie już czekała na nas łódź. Popłynęliśmy łodzią na rejs po jeziorze i do naszego domku na wodzie – cały pobyt opisałam we wpisie Night on Cheow Lan Lake in Khao Sok (with Kids)

Po porannym safari i po śniadaniu wróclismy na przystań, skąd ruszyliśmy dalej na połodnie zgodnie z naszym planem podróży.

w cenie wycieczki

Wycieczki**

3960 THB/os.
514,8 PLN/os.

*) cena za dziecko w wieku od 3-12 lat
**) koszt za wycieczkę prywatną 2D1N po jeziorze w domku z podwyższonym standardem (domek z dwiema sypialniami i łazienką)

Dzień 4 - najpiękniejszy widok w Krabi

Krabi Tajlandia plan podróży

Zdecydowaliśmy się zrobić przystanek na jeden dzień odpoczynku w Krabi w drodze z Khao Sok. Zatrzymaliśmy się u lokalnej rodziny prowadzącej homestay o nazwie Ecovilla Krabi. Homestay był świetny, mieliśmy do dyspozycji całą górę pięknie urządzonego domu z dwiema sypialniami, salonem i kuchnią.

Celowo wybraliśmy małą miejscowość, z dala od tłumów, za to w sąsiedztwie dwóch wyjątkowych miejsc. Jedno z tych miejsc to turkusowe jeziorka Sra Keow (lub Sa Kaeo) połączone z jaskinią o głębokości 240 m. Jeziorka odwiedzane są chetnie przez nurków głębinowych oraz mieszkańców, którym służy za miejsce do kąpieli.

Do drugiego miejsca udaliśmy się na kolację i żeby podziwiać spektakularny zachód słońca ze wspaniałym widokiem na prowicję Krabi. To miejsce to Kuan Nom Saow Restaurant & Viewpoint. Było absolutnie wspaniale.

Krabi Emerald Pools Sa Kaeo

2400 THB
312 PLN

Za darmo

Dzień 5, 6 - Koh Lanta (Krabi)

Piątego dnia zmieniliśmy lokalizację, choć nadal pozostaliśmy w prowincji Krabi, tylko przenieśliśmy się na wyspę. Wybraliśmy Koh Lantę, na którą pojechaliśmy samochodem korzystając z promu samochodowego.

Na Lancie spędziliśmy całe dwa dni. Zamieszkaliśmy w hotelu Baan Suan Rim Klong, położonym przy głównej drodze, około 5 min jazdy od zatoki Relax Bay. Był to czas na odpoczynek, pranie i przepakowanie rzeczy przed kolejną podróżą, tym razem na małe wysepki na południu. Hotel okazał się dobry jak na swoją cenę i liczbę gwiazek. Mieliśmy do dyspozycji cały domek z salonem, kuchnią i sypialnią z czterema łóżkami.

1368 THB/noc
177,8 PLN/noc

Transfer na wyspę

180 THB (za 2 osoby dorosłe i samochód)
23,4 PLN

Tajlandia w dwa tygodnie. Dzień 7, 8 - rajska wyspa Koh Ngai

Z rana wymeldowaliśmy się z naszego hotelu na Lancie i pojechaliśmy na przystań, przy której zostawiliśmy samochód. Z przystani popłynęliśmy speed boatem Bundhaya na cudowną Koh Ngai.

Na Koh Ngai nie robiliśmy nic poza odpoczywaniem, pływaniem i snorkowaniem. Wyspa jest malutka i piękna. Nie ma na niej samochodów, dróg ani nic więcej poza kilkoma hotelami. Za to jest rafa koralowa i niesamowicie czysta, turkusowa woda. Wyspa Koh Nagi to zdecydowanie mocny punkt naszej podróży.

5811 THB/noc
755,5 PLN/noc

650/390 THB
84/51 PLN

Tajlandia w dwa tygodnie. Dzień 9, 10 - czarująca Koh Muk

Tajlandia w 2 tygodnie plan podrózy - Koh Muk

Wyspa Koh Muk na pewno zadowoli ludzi oczekujących boskich widoków, pięknych plaż, lokalnego życia, aktywnego zwiedzania, dobrego jedzenia i wieczornego relaksu. Na tej wyspie wszystko to jest w dobrych proporcjach. Turystyka jeszcze nie przejęła w pełni tej wyspy, ale na pewno jest gdzie wyjść i co robić.

Spędziliśmy dwa pełne dni na Koh Muk, w czasie których udaliśmy się na wycieczkę do niesamowitej jaskini Emerald Cave. Pobyt na wyspie opisałam we wpisie Koh Mook - the (almost) perfect island.

Emerald Cave w Tajlandii

Taxi

50 THB/os
6,5 PLN

Dzień 11, 12, 13 - zwiedzanie Koh Lanty

Latarnia w parku narodowym Mu Ko Lanta

Po czterech dniach na ślicznych wysepkach, wrócilismy na Lantę z Koh Muk, żeby trochę pozwiedzać i spędzić na niej Songkran, czyli Tajski Nowy Rok. Tym razem zatrzymaliśmy się w hotelu Green Pepper, który okazał się rewelacyjny. Jedyny minus dla osób bez transportu, to położenie na uboczu i brak basenu.

Ostatnie dni pobytu na Lancie odwiedziliśmy Old Town Lanta, park narodowy Mu Ko Lanta, park wodny Chomview oraz kilka pięknych plaż i świetnych restauracji. Cały pobyt na Koh Lancie opisałam w poście Koh Lanta – wyspa inna niż wszystkie

1996 THB/noc
259,5 PLN/noc

900/540* THB
117/70 PLN

Attractions

200/150* THB/os.
26/19 PLN/os.

*) cena za dziecko

Dzień 14 - powrót

Bezpośrednio z Koh Lanty przeprawiliśmy się promem samochodowym na ląd i pojechaliśmy prosto przez Surat Thani do Hua Hin.

Podróżujący samolotem mogą skorzystać z lotniska w Krabi, z którego odlatują samoloty między innymi do Bangkoku, albo do Polski.

Tajlandia w dwa tygodnie - podsumowanie planu podróży i kosztów

W ciągu naszych wakacji nie odmawialiśmy sobie niczego i ten wyjazd nie był budżetowy. Nasza podróż po Tajlandii w dwa tygodnie obfitowała w różne wycieczki, zwiedzanie, droższe i tańsze noclegi, posiłki w restauracjach i kawiarniach. Poza transferem na wyspy, poruszaliśmy się własnym samochodem, dzięki czemu odpadł koszt taksówek, ale za to wydawaliśmy na paliwo.

Po przeliczeniu wszystkich kosztów razem z noclegami, transportem, jedzeniem i wycieczkami wyszło średnio ok 1350 złotych na osobę za 7 dni wakacji. Do tego należy doliczyć oczywiście koszt biletów lotniczych do Tajlandii.

Wszystkie kwoty w złotówkach liczone są po kursie 1THB = 0,13 PLN, obowiązującym w dniu pisania postu.

7 dni w Tajlandii

10348 THB/os
1345,3 PLN/os

Tajlandia w dwa tygodnie - trasa podróży

Do you find the blog content valuable?

Buy me a coffee or give me a heads up by commenting or sharing. Your reaction will keep the blog going and make my writing even better!

Don't forget to follow my other feeds for more updates

Buy me a coffee so the blog can grow and provide more useful content

Latest photos and stories

Posts with updates

Vlogs documenting our travels

4 thoughts on “Tajlandia w dwa tygodnie – plan podróży”

1. Cieszę się, ze trafiłam na Twój blog! Będę zaglądać tu częściej 🙂 Pozdrawiam serdecznie

2. Świetny blog. Gratuluje.
    Kiedy Państwo odbyli ta podróż?
    Planujemy lipiec w Tajlandii i obawiam się pogody na wyspach typu Koh Ngai, dlatego zastanawiamy się nad odpoczynkiem na Koh Samui po objazdówce (Bangkok, Sam Roi Yot, Khao Sok) gdzie pogoda podobno ma być lepsza ale widząc piękne zdjęcia z regionu Andamanów zastanawiam się co robić. Pozdrawiam serdecznie

1. Dziękuję bardzo. Byliśmy tam w kwietniu i niestety lipiec może nie być najlepszym czasem na wyspy na Andamanach, dlatego Samui to może być dobra opcja. Tam też jest pięknie, choć zupełnie inaczej. Będąc w Sam Roi Yot polecam zajrzeć do Kui Buri.