Wyspa Koh Phi Phi Lo Bagao

The paradise island of Koh Phi Phi

O wyspie Koh Phi Phi można przeczytać skrajnie różne opinie, od tego, że jest to najpiękniejsza wyspa w Tajlandii, po to, że jest przereklamowana i obładowana turystami. Jak zawsze to zależy. Zależy przede wszystkim od tego, gdzie się zatrzymasz. Poznaliśmy Phi Phi z dwóch skrajnych stron, a przy tym udało nam się ominąć najbardziej zatłoczoną, turystyczną część, czyli Tonsai Bay. Na nas wyspa zrobiła dobre wrażenie i polecam Koh Phi Phi podróżującym z dziećmi.

Gdzie się zatrzymać na Koh Phi Phi (z dziećmi)

Na nasz pobyt na rajskiej wyspie Koh Phi Phi wybraliśmy cudowny hotel SAii Phi Phi Island Village położony w niezwykle malowniczej i spokojnej zatoczce Loh Bagao.

Wyspa Koh Phi Phi w Tajlandii zatoka Lo Bagao

Widzieliśmy już dużo ładnych miejsc, ale to było jedno z tych, w których już sam widok zapiera dech. Jesli nawet dzieci wstały z siedzeń w motorówce i się zachwycały, to musiało być pięknie.
Zatoka Loh Bagao znajduje się na północno-wschodnim wybrzeżu Koh Phi Phi Don, z daleka od zgiełku pięknej, ale turystycznej Tonsai Bay.

Hotel jest bardzo duży, ale nie odczuwa się tego w żaden sposób ponieważ domki są rozproszone po całym terenie. Jedyne miejsce, w którym robiło się czasem tłoczno to lobby oraz główna restauracja.

Wyspa Koh Phi Phi

Transport do hotelu

Do hotelu można dopłynąć na własną rękę lub skorzystać z hotelowego transportu. My skorzystaliśmy z opcji transportu zapewnionego przez hotel. Opłata w jedną stronę to koszt 1800 THB (wg cennika z roku 2022).

Poziom obsługi był na bardzo wysokim poziomie. Spod hotelu na Phuket punktualnie odebrał nas van, który zawiózł nas na przystań Ao Po Grand Marina, skąd zabrano nasze bagaże, a my mogliśmy poczekać na speed boat w klimatyzowanym pomieszczeniu, w którym czekały na nas drobne przekąski i napoje. Podróż motorówką zajęła niewiele ponad godzinę.

Transport to nie jedyne udogodnienie, jakie oferuje hotel. Można ściągnąć aplikację, która ułatwia zamawianie jedzenia do pokoku i na wycieczki. Przez aplikację można zamówić odbiór bagaży z pokoju przy wymeldowaniu.

Rodzinny bungalow przy plaży

Dostaliśmy pokój w Deluxe Sea View Bungalow położonym przy samym basenie Lazy Pool.  Z naszego bungalow mieliśmy bardzo blisko do plaży, do restauracji oraz do wioski z resturacjami położonej na tyłach hotelu. Po drugiej stronie hotelu znajduje się jeszcze jeden basen ze zjażdzalnią oraz plac zabaw, ale o tym później.

W środku mieliśmy 3 łóżka, jedno podwójne i dwa mniejsze dla dzieci. Łazienka była duża, jasna i przestronna. Wszystko czyste i pachnące w bardzo dobrym standardzie.

bungalow na wyspie Koh Phi Phi
Nasz bungalow

Rajska plaża na wyspie Koh Phi Phi

Wyspa Koh Phi Phi w Tajlandii zatoka Lo Bagao

Hotelowa plaża jest długa i piaszczysta, choć miejscami jest sporo muszelek i drobnych koralowców przez co jest średnio przyjemnie. Ale to drobny szczegół, ponieważ sama plaża jest bardzo malownicza i piękna. Morze w zatoce Lo Bagao na Koh Phi Phi jest idealne dla dzieci. Bardzo  długo jest płytko, woda jest przejrzysta i spokojna. Jest po prostu bezpiecznie. Do tego TEN kolor, idealnie turkusowy.

Pływy są znaczne i w czasie odpływu woda jest daleko, ale to też ma swój urok. Mieliśmy masę radości idąc daleko w “morze”.
W czasie, w którym byliśmy, odpływ zaczynał się popołudniu i morze wracało rano.

Koh Phi Phi jest idealna dla dzieci

Na Phi Phi doświadczyłam najbardziej spektakularnego wschodu słońca w całym moim życiu. Do tej pory oglądając zdjecia mam ciarki. Kolory na niebie były nieskończenie piękne, a do tego oszałamiająco głośno koncertowały cykady. Dla takich widoków warto nastawić budzik i wstać odpowiednio wcześnie.

Równie niesamowitym doświadczeniem było oglądanie burzy w oddali po zmroku.

Kolorowy wschód słońca na Koh Phi Phi

SAii Phi Phi - hotel na wakacje na Koh Phi Phi z dziećmi

Ponieważ na naszych wakacjach musieliśmy niestety spędzić trochę czasu z mężem na pracy;), nie korzystaliśmy z licznych wycieczek po okolicznych wysepkach i atrakcjach, ale ogólnie warto i polecam.

W czasie wolnym po prostu plażowaliśmy albo chodziliśmy na spacery po wyspie i korzystaliśmy z tego co hotel SAii Phi Phi Island Village miał do zaoferowania dla rodzin z dziećmi.

Pływanie w rzece i szukanie krabów

Poza plażą spędzaliśmy  dużo czasu bawiąc się w rzeczce na tyłach hotelu. Woda była w niej krystalicznie czysta, a w czasie odpływu łacha piasku zamieniała się w małą wysepkę, do której bez problemu dały radę dojść i podpłynać małe dzieci.

Baseny

SAii Phi Phi Island Village hotel na Koh Phi Phi dla rodzin z dziećmi
Lazy Pool

W hotelu znajdują się dwa baseny, położone na obu krańcach obiektu. Jeden z nich to Lazy Pool, bardzo spokojny basen idealny na relaks. Drugi basen (Fun Pool) z kolei jest bardziej atrakcyjny dla dzieci, choćby przez obecność zjeżdżalni.

Hotel na wyspie Koh Phi Phi SAii Phi Phi
Koh Phi Phi z dziećmi hotel SAii Phi Phi

Hotelowe restauracje

Restauracja hotelowa Api oferuje dość duży wybór jedzenia, które jest smaczne, ale nie ukrywam, że miałam większe oczekiwania. Żywienie się w hotelu to spory koszt i lepiej być na to nastawionym. Plusem restauracji są bardzo różnorodne i smaczne śniadania. Moje dzieci były w siódmym niebie, bo była nutella, a ja się zajadałam przepysznym, kokosowym dżemem oraz kokosowymi, tajskimi naleśnikami khanom krok.

Api to nie jedyna restauracja na terenie hotelu. Jedliśmy jeszcze w The Beach House i oczywiście w kawiarence, gdzie były pyszne desery. Niestety w czasie naszego pobytu, restauracja przy drugim basenie była zamknięta.

Najczęściej na jedzenie chodziliśmy do wioski z tyłu hotelu, w której był spory wybór tajskich restauracji w przystępnych cenach. Objadaliśmy się lokalnymi daniami oraz oczywiście roti.

Wycieczki i wodne atrakcje na Phi Phi dla dzieci

Wyspa Koh Phi Phi w Tajlandii zatoka Lo Bagao

Hotel ma w swojej ofercie obszerny pakiet wycieczek na pobliskie wysepki a oprócz tego można wypożyczyć SUPy i kajaki. Kajakiem można popłynąć na wycieczkę do lasu mangrowego na tyłach hotelu.

Las namorzynowy na wyspie Koh Phi Phi

Plac zabaw na Phi Phi dla dzieci

Bardzo pozytywnie zaskoczył nas drewniany plac zabaw dla dzieci, który znajduje się obok basenu Fun Pool.

Koh Phi Phi z dzieckiem hotel SAii Phi Phi

Zwiedzanie Koh Phi Phi

Wyspa Koh Phi Phi z dziećmi

Jak już wyżej wspomniałam, bardzo często chodziliśmy jeść do małej wioski na tyłach. Jadaliśmy przeważnie w Oasis Bar, gdzie było smacznie i tanio. Na deser chodziliśmy na roti po drugiej stronie ulicy. To był nasz punkt obowiązkowy.

Wyspa Koh Phi Phi

Koh Phi Phi - jak wygląda wyspa poza resortem

Nawet jeśli zatrzymujemy się podczas wakacji w typowym resorcie, nigdy nie spędzamy w nim całego czasu. Zawsze wychodzimy na zwiedzanie okolicy i tak samo było tym razem.

Przyjechaliśmy na Phi Phi jeszcze w trakcie zamknięcia Tajlandii na turystykę zagraniczną i choć w tym okresie turystyka wewnętrzna miała się dobrze, widać było gołym okiem, jakie spustoszenie poczyniła pandemia. W wiosce, w której jadaliśmy mnóstwo lokali było zamkniętych na głucho. Przykry obraz, bardzo podobny do tego jaki zastaliśmy wcześniej na Railay i na Phuket.

Loh Lana Beach - rajskie wysypisko śmieci

Pewnego dnia poszliśmy na dłuższy spacer do zatoki Loh Lana Bay po drugiej stronie wyspy. Do zatoki można dojść pokonując trasę przez most nad rzeką, a następnie kierując się na zachód opustoszałą okolicą. Teren niedaleko mostu jest bardzo ładny, rośnie tam las mangrowy, do którego można dopłynąć z hotelu rzeką.
Z hotelu do plaży doszliśmy w nie więcej niż 15 minut.

Plaża na Loh Lana Bay jest przepiękna, pusta, z cudownym piaskiem i turkusowym morzem.
Niestety ilość śmieci na plaży była ogromna. Jeszcze nie widziałam tak zaśmieconej plaży w Tajlandii. Okropnie dołujące uczucie.  Było tam wszystko, butelki, plastikowe kubki, sztućce, a nawet piankowy materac.

Zatoka Loh Lana Bay na Koh Phi Phi

Nie tylko plaża wywołała w nas mieszane uczucia, otoczenie wokół niej również było przytłaczająco smutne. Wszędzie mnóstwo śmieci, bałaganu i zarośli. Bardzo przygnębiające widoki, zwłaszcza w kontraście do luksusowego resortu i do szczerze uśmiechniętych ludzi, których mijaliśmy od czasu do czasu.

Wyspa Koh Phi Phi została bardzo brutalnie doświadczona w czasie tsunami w 2004, a tu jeszcze dodatkowo dopadła ją pandemiczna rzeczywistość. Idąc polną drogą natknęliśmy się na
niedokończoną budowę hotelu, na blaszane i zapuszczone baraki robotnicze.

Wiele osób zarzuca, że Phi Phi zniszczone po tsunami miało szansę zostać odbudowane w lepszej, mniej turystycznej wersji, ale tę szansę zaprzepaszczono. Im dłużej mieszkam w Tajlandii, tym bardziej wiem, że nie nam, przybyszom, to oceniać.

Nie zmienia to faktu, że Phi Phi jest niezwykle piękną wyspą i tak ją chcemy zapamiętać.

ostrzeżenie o tsunami na wyspie Koh Phi Phi

Kiedy najlepiej przyjechać na wyspę Koh Phi Phi

Dobry czas na odwiedzenie Koh Phi Phi to miesiące od listopada do kwietnia, choć pogoda jest najbardziej stabilna i do przewidzenia w okresie styczeń-marzec. My z kolei byliśmy na Phi Phi w połowie kwietnia, czyli w samym środku tajskiego lata. Pogoda była przepiękna, było słonecznie i bardzo gorąco, natomiast  wieczorami niebo rozświetlały burze.

W porze deszczowej też można cieszyć się pobytem na wyspie, jednak lepiej przyjechać mniej więcej w okresie maj – sierpień, unikając bardzo deszczowego w tym rejonie września i października.
Trzeba tylko nastawić się na przejściowe, tropikalne ulewy od czasu do czasu, ale taki urok pory deszczowej.

Kiedy jechać do Tajlandii pogoda
Kiedy jechać do Tajlandii? Czyli wszystko o pogodzie

W tym artykule znajdziesz wyczerpujące informacje o pogodzie w Tajlandii

Poruszanie się po Koh Phi Phi z dziećmi

Od strony samej plaży nie ma możliwości jazdy wózkiem, chyba że po piasku. Natomiast sam teren hotelu jest bardzo duży i jest gdzie jeździć wózkiem ponieważ jest sporo o dobrej jakości ścieżek. Dodam, że plaża ma około 800 m długości, a basen z atrakcjami dla dzieci znajduje się na skraju plaży.

My zabieraliśmy wózek na każde wyjście do wioski oraz na wyprawę do zatoki po drugiej stronie wyspy.

na wyyspie Koh Phi Phi z dziećmi i wózkiem
podróż do Tajlandii z wózkiem
Baby carrier or pushchair for a trip to Thailand?

Więcej o używaniu wózków w Tajlandii, znajdziesz w tym artykule.

Do you find the blog content valuable?

Buy me a coffee or give me a heads up by commenting or sharing. Your reaction will keep the blog going and make my writing even better!

Don't forget to follow my other feeds for more updates

Buy me a coffee so the blog can grow and provide more useful content