plan podróży Chiang Mai Tajlandia z dzieckiem

Chiang Mai i północ Tajlandii – plan podróży

Spędziliśmy w Chiang Mai cały tydzień i wykorzystaliśmy go w pełni żeby zobaczyć jak najwięcej spośród niezliczonej oferty atrakcji na północy Tajlandii.

Kąpaliśmy się w wodospadzie, szliśmy przez dżunglę do ukrytej świątyni, zwiedziliśmy ogromną jaskinię i nocowaliśmy w małej górskiej wsi. Zainspiruj się naszym planem zwiedzania Chiang Mai (z dziećmi). Na pewno nie pożałujesz.

Północ Tajlandii plan podróży - tydzień w Chiang Mai i Chiang Rai

Do Chiang Mai polecieliśmy bezpośrednio z Hua Hin a na miejscu wypożyczyliśmy samochód na 6 dni z wypożyczalni. Wynajem samochodu nie jest niezbędny, ale na pewno ułatwia zwiedzanie. Bez samochodu też można dojechac do większości atrakcji korzystając z taksówek albo dostępnego transportu.

Pierwsze trzy noce spędziliśmy w Chiang Mai a potem udaliśmy się na północ w kierunku Chiang Dao, żeby ostatecznie dotrzeć do Chiang Rai. Z Chiang Rai pojechaliśmy do malowniczej górskiej wioski Mae Kamphong, w której spędziliśmy noc. Następnie z Mae Kampong udaliśmy się ponownie do Chiang Mai na dwie ostatnie noce.

Nasz plan zwiedzania zakładał kilka stałych punktów, które chcieliśmy zobaczyć. Byliśmy jednak dość elastyczni i zmienialiśmy program biorąc pod uwagę nasze możliwości oraz przede wszystkim zmęczenie dzieci.

Spaliśmy w 4 różnych hotelach i zjedliśmy tony rewelacyjnego tajskiego jedzenia. To co zobaczyliśmy i przeżyliśmy jest bezcenne. Polecam serię filmów z naszej podróży na północ Tajlandii:

Najlepsze atrakcje w prowincji Chiang Mai i Chiang Rai

Chiang Mai oraz północ Tajlandii są wręcz zachwycające. Cudowna natura, wspaniałe widoki, misternie zdobione świątynie i pyszne jedzenie to charakterystyczne cechy dawnego Królestwa Lanna.

Na zwiedzanie okolic Chiang Mai i Chiang Rai przeznaczyliśmy aż 5 dni i był to bardzo intensywny czas. Na każdy dzień przewidziałam po jednej większej atrakcji lub aktywności głównie na łonie natury. Zwiedzaliśmy Chiang Mai z dziećmi. Oto, co udało nam się zobaczyć i zrobić:

Wspinaczka po Sticky Waterfall w Chiang Mai z dziećmi

Tajlandia z dzieckiem Wodospad Sticky Waterfall z dziećmi Bua Tong Chiang Mai
Sticky Waterfall - Namtok Bua Tong

Drugiego dnia postanowiliśmy wykorzystać dobrą pogodę i zaraz po odebraniu samochodu od razu pojechaliśmy na wycieczkę. Wybraliśmy się do Namtok Bua Tong & Nam Phu Chet Si National Park, czyli wodospadu znanego również jako Sticky Waterfall.

Był to zdecydowanie jeden z najlepszych punktów naszej wycieczki. Bawiliśmy się rewelacyjnie wspinając się z dziećmi po skałach wodospadu na samą górę. Wody wodospadu są krystalicznie czyste i wypływają z tęczowego źródła (Nam Phu Chet Si – źródło o siedmiu kolorach).

Cechą charakterystyczną tego miejsca są wapienne skały, na których stopy się nie ślizgają. Jest to jedna z lepszych atrakcji dla podróżujących po Chiang Mai z dziećmi. Więcej szczegółów o tym miejscu w osobnym wpisie.

Tajlandia z dzieckiem Wodospad Sticky Waterfall z dziećmi Bua Tong Chiang Mai
Bua Tong Sticky Waterfall w Chiang Mai (z dziećmi)

Pełna relacja z naszej wspinaczki na wodospad!

Wstęp do parku

Monk's Trail w Chiang Mai - szlak mnicha przez dżunglę

Monk's Trail Chiang Mai with Children
Monk's Trail - szlak mnicha przez dżunglę

Trzeciego dnia postanowiliśmy podążyć szlakiem mnicha przez dżunglę porastająca górę Doi Suthep, żeby dotrzeć do starej i zapierającej dech świątyni, Wat Pha Lat.

Jeśli mnisi dają radę, to my też możemy.

Szlak ma około 1,5 km i tylko momentami był trudniejszy. Większość trasy jest dość łatwa oraz zacieniona bujną roślinnością. Szlak oznaczony jest co jakiś czas pomarańczowymi szarfami w kolorze szat mnichów.

Po drodze mija się dwa wodospady. Kiedy usłyszysz dźwięk dzwonów, wiesz, że jesteś już blisko. Ale uwaga! Nic nie może przygotować na to co czeka na końcu szlaku.

Na szlaku Monk's Trail - szlak mnicha w Chiang Mai Tajlandia z dzieckiem
Wat Pha Lat Monk's Trail - szlak mnicha w Chiang Mai

Wszystkie niezbędne informacje o tym szlaku opisane w jednym miejscu.

Wstęp na szlak

Wat Pha Lat Temple - Hidden Gem in Chiang Mai

Wat Pha Lat Temple Chiang Mai
Wat Pha Lat

Po wyjściu szlakiem mnicha z dżungli, naszym oczom ukazały się przecudowne widoki starych zabudowań świątyni Wat Pha Lat z XIV wieku, wtopionych malowniczo w zbocze góry, z przepływającym obok wodospadem.

Widzieliśmy już wiele pięknych miejsc, ale to nas dosłownie zachwyciło. To najpiękniejsza świątynia, jaką widziałam w Tajlandii. Zdecydowanie jest to punkt obowiązkowy w Chiang Mai i polecam dostać się tu właśnie szlakiem mnicha.

Początkowy plan zakładał, że po wyjściu z Wat Pha Lat złapiemy taksówkę i wjedziemy jeszcze wyżej do słynnej świątyni Doi Suthep. Jednak zmęczenie i głód dzieci sprawił, że zmieniliśmy plany i wróciliśmy taksówką do początku szlaku, tam gdzie zostawiliśmy samochód.

Wat Tam Chiang Dao - jaskinia na północy Tajlandii

Chiang Dao Cave

Kolejnego dnia z samego rana opuściliśmy Chiang Mai kierując się do Chiang Dao. Naszym celem była Wat Tam Chiang Dao, czyli świątynia w jaskini pod samą górą.

Już samo otoczenie zachwyca, ponieważ przy wejściu znajdują się liczne, bardzo ładne świątynne budowle oraz turkusowe jeziorko utworzone z przepływającego strumienia. Kolor wody jest zmienny w zależności od pory roku.

Nie spodziewaliśmy się, że będziemy również zachwyceni jaskinią Chiang Dao. Początek jaskini wygląda niepozornie, ale najlepsze wrażenie są z tej części, do której można wejść tylko z przewodnikiem.

Chiang Dao Cave

Cała relacja z jaskini oraz wszystko co trzeba wiedzieć o tym miejscu.

Jaskinia Chiang Dao Cave Chiang Mai

Zwiedzanie z przewodnikiem

300 THB
35 PLN
opłata jest dowolna, według uznania

Hompandin Farm

farma Hompandin Chiang Rai
Farma Hompandin

Z Chiang Dao kierowaliśmy się już do Chiang Rai i zupełnie przypadkiem, szukając toalety trafiliśmy na niesamowitą farmę Hompandin pod samą granicą. Farma znajduje się w dolince pośród wzgórz a dojechać do niej można specjalnym autobusem za drobną opłatą: 60THB za dorosłego i 40THB za dziecko.

Na farmie było mnóstwo zwierząt, upraw owoców i kwiatów oraz kawiarnia. Był to bardzo miły i zupełnie spontaniczny przystanek na naszej trasie.

Widoki były przecudowne, to miejsce jest jak z bajki. Do tego dzieci były zachwycone licznymi zwierzętami. Tak nam się tam spodobało, że zostaliśmy dłużej niż planowaliśmy.

Bilet na autobus

60 THB/os. dorosła, 40 THB/dziecko
7 PLN/os., 4,7 PLN/dziecko

Homestay w Chiang Rai

Do Chiang Rai dojechaliśmy późno ponieważ po drodze mijaliśmy maraton i musieliśmy odstać swoje w korku. Dotarliśmy w końcu do naszego homestay-u i nie ruszaliśmy się już nigdzie choć wcześniej myślałam, że uda się jeszcze odwiedzić miasto. Pokonało nas zmęczenie.

Gdybym miała zmienić coś w naszym pierwotnym planie, to na pewno spędzilibyśmy w Chiang Rai dwie noce zamiast jednej. Wtedy moglibyśmy na spokojnie zobaczyć więcej.

Wybrałam homestay kierując się świetnymi opiniami oraz bardzo dobrymi cenami. Był to prawdziwy strzał w 10! Do tej pory dzieci zapytane o to co im się najbardziej podobało, twierdzą, że najlepszy był bunny hotel, czyli Nana Doo Homestay

Homestay Nana Doo okazał się fantastyczny a jego właściciele niezwykle mili. Polecam to miejsce rodzinom zwiedzającym Chiang Rai z dziećmi. Aż żałuję, że nie przewidziałam 2 noclegów w tym miejscu.

Mieliśmy bardzo czysty, duży pokój z dwoma dużymi łóżkami oraz łazienkę z wanną i taras. Na terenie hotelu był basen, plac zabaw, trampolina oraz dużo królików, które swobodnie biegały po terenie.

Hotel

1747 THB/noc
210 PLN/noc

White Temple w Chiang Rai - najsłynniejsza atrakcja na północy Tajlandii

White Temple - Wat Rong Khun

Z samego rana pojechaliśmy prosto do słynnej White Temple, czyli Wat Rong Kun. Bez wątpienia świątynia jest wyjątkowa, piękna i na żywo robi wrażenie śnieżnego pałacu, błyszczącego się w słońcu. Na tle błękitnego nieba skrzące się zdobienia robią piorunujące wrażenie, którego nie oddają żadne zdjęcia ani filmy.

Niestety, moim zdaniem oczywiście, trochę uroku odbiera jej komercyjny charakter, ale i tak jest to punkt niemal obowiązkowy na mapie w Chiang Rai.

White Temple - Biała Świątynia (Wat Rong Khun) w Chiang Rai

Nocleg w górskiej wsi Mae Kampong w prowincji Chiang Mai

Mae Kampong Village sustainable tourism Thailand
Mae Kampong Village

Ze świątyni ruszyliśmy na noc do górskiej wioski, Mae Kampong po drodze zatrzymując się na obiad w miejscu o nazwie Happy Farm. Bardzo ciekawe miejsce na odpoczynek w trasie i przy okazji dobra rozrywka dla dzieci. Na farmie są zwierzęta oraz plac zabaw. Zjedliśmy tu naprawdę smaczne japońskie bento.

Po zjedzeniu kontynuowaliśmy jazdę żeby dotrzeć na miejsce przed zachodem słońca. Droga do wsi jest dość wymagająca, wąska, pełna zakrętów z ograniczeniem prędkości do 10, a nawet czasem do 5 km/h.

Mae Kampong to bardzo malownicza wieś leżąca nad wartkim strumieniem, położona w dolinie regionu Doi Saket. Jednak mała uwaga, to nie jest spokojna wieś, to niezwykle popularne miejsce wśród lokalnych turystów i influencerów.

Zatrzymaliśmy się w lokalnym, bardzo skromnym, ale czystym hoteliku bez specjalnych wygód. Nocą temperatura spadła do 12C i była to nasza najzimniejsza noc w Tajlandii. Wieczorem wyszliśmy na spacer i na jedzenie.

Mae Kampong village w Tajlandii
Mae Kampong - niezwykła wieś w Tajlandii

Zobacz dlaczego ta wieś jest niezwykła i dlaczego warto ją odwiedzić.

Hotel

2600 THB/noc (5 osób)
312 PLN/noc

Tweechol Botanic Garden w Chiang Mai

Tweechol Botanic Garden

Zaraz po śniadaniu pojechaliśmy w kierunku Chiang Mai, ale po drodze zatrzymaliśmy się w ogrodzie botanicznym Tweechol Botanic Garden żeby się ogrzać po zimnej nocy i poranku.

Wynajęliśmy rowery i objechaliśmy dużą część parku. Ogród jest bardzo ładny i ciekawy. Znajdują się w nim między innymi dwa duże place zabaw, labirynt, basen, jezioro oraz małe muzeum, w którym można zobaczyć jak żyli mieszkańcy Królestwa Lanna.

Na terenie jest również mini zoo, ale trochę mnie rozczarowało moim zdaniem zbyt małymi wybiegami dla niektórych zwierząt biorąc pod uwagę powierzchnię całego parku. Pomimo tego to bardzo przyjemne miejsce. Zdecydowanie ogród botniaczny Tweechol to świetne miejsce dla zwiedzających Chiang Mai z dziećmi.

Wstęp do ogrodu

86 THB/os., 43 THB/dziecko
10,3 PLN/os., 5,2 PLN/dziecko

Wypożyczenie rowerów

86 THB/os., 54 THB/dziecko
10,3 PLN/os., 6,5 PLN/dziecko

Zwiedzanie Chiang Mai

Chiang Mai i północ Tajlandii plan podróży

Pierwszy dzień oraz wolne popołudnia spędzaliśmy na zwiedzaniu Chiang Mai. Oczywiście tak jak najbardziej lubimy zwiedzać miasta, czyli spacerując po jego uliczkach i zatrzymując się tam, gdzie nam się spodoba.

Obeszliśmy kawał starego miasta, które w ścisłym centrum stanowi kwadrat 1,5 x 1,5 km otoczony pozostałościami zabytkowego muru. Zrobiliśmy również spacer w okolicy hotelu.

Ostatniego dnia zwiedzaliśmy nadbrzeże rzeki Ping. Zwiedzanie Chiang Mai opiszę w osobnym wpisie.

Kiedy przyjechać do Chiang Mai i na północ Tajlandii

Do Chiang Mai przyjeżdża się głównie zwiedzać, ale faktem jest, ze najlepiej jest zwiedzać w dobrych warunkach. Radziłabym omijać najbardziej deszczowe miesiące, czyli sierpień i wrzesień oraz ekstremalnie goracy kwiecień.

Natomiast zdecydowanie odradzam przyjazd do Chiang Mai, kiedy północ Tajlandii pokrywa gęsty smog (okres od lutego do kwietnia). Smog w tym czasie jest naprawdę okropny i w marcu 2023 wartości smogu na północy utrzymywały się na poziomie 180-250 do nawet 860 AQI. Dla porównania obecnie (lipiec) jakość powietrza wynosi 25 AQI. Jakość powietrza można śledzić w aplikacji AirVisual albo na stronie https://aqicn.org/map/thailand/

Zimą trzeba się jednak liczyć z chłodnymi porankami a nawet zimnymi nocami. W czasie naszego pobytu w nocy temperatury spadały do 12C (wysoko w górach odnotowano 4C), natomiast w dzień było od 24 do 29C. Idealna pogoda na zwiedzanie.

Kiedy jechać do Tajlandii pogoda
Pogoda w Tajlandii

Wszystko o pogodzie w Tajlandii.

Chiang Mai i północ Tajlandii z dziećmi w tydzień - koszty podróży

Po przeliczeniu wszystkich kosztów razem z noclegami, transportem, jedzeniem, zakupami, atrakcjami oraz biletami lotniczymi na trasie Hua Hin – Chiang Mai, wyszło ok 1311 złotych na osobę za 7 dni wakacjiDo tego należy doliczyć oczywiście koszt biletów lotniczych do Tajlandii.

Bilety Hua Hin - Chiang Mai

Tydzień na północy Tajlandii

10925 THB/os
1311 PLN/os

Wszystkie kwoty w złotówkach liczone są po kursie 1THB = 0,12 PLN, obowiązującym w dniu edycji tego postu (lipiec 2023).

Mapa trasy po północy Tajlandii - plan podróży

Jeśli ktoś się zastanawia, czy jest po co jechać na północ Tajlandii to ja zdecydowanie mówię TAK, warto!
My z pewnością jeszcze kiedyś wrócimy w te rejony.

Thailand in a two week, itinerary in southern Thailand with kids
South of Thailand in 2 weeks

Przepiękne parki narodowe, rajskie wysepki i trekking po dżungli w 2 tygodnie

Do you find the blog content valuable?

Buy me a coffee or give me a heads up by commenting or sharing. Your reaction will keep the blog going and make my writing even better!

Don't forget to follow my other feeds for more updates

Buy me a coffee so the blog can grow and provide more useful content