Wycieczka po delcie Mekongu z dziećmi

Delta Mekongu: wyjątkowy pobyt na południu Wietnamu z dziećmi

Delta Mekongu była jednym z piękniejszych doświadczeń w naszej podróży po Wietnamie z dziećmi. Zatrzymaliśmy się w uroczym homestayu w prowincji Vinh Long, w którym czuliśmy się jak w domu. Zwiedziliśmy rowerami kawałek wyspy Anh Binh, robiliśmy papier ryżowy, jedliśmy rambutany prosto z drzewa i pływaliśmy łodzią po kanałach wśród palm kokosowych. Właśnie tak wyobrażałam sobie pobyt w delcie Mekongu.

Delta Mekongu jak każda popularna turystycznie atrakcja może wywoływać skrajne opinie, zależnie od oczekiwań i tego co się zobaczyło. Nauczeni doświadczeniem wiemy, że nawet najbardziej popularne miejsca mogą być urocze, jeśli nie podąża się za tłumem. Właśnie dlatego nie chciałam poznać tej krainy w pośpiechu, w ramach kilkugodzinnej wycieczki z Sajgonu.  Postanowiliśmy spędzieć w delcie Mekongu cały weekend, spokojnie i po naszemu. Było cudownie!

Pobyt w delcie Mekongu w Mekong Pottery Homestay

Mekong Pottery Homestay w delcie Mekongu

Uwielbiam małe hoteliki i homestaye, w których czuć jak nigdzie autentyczny, lokalny klimat miejsca. Na nasz pobyt wybrałam Mekong Pottery Homestay i tak właśnie trafiłam na najlepszy homestay, w jakim kiedykolwiek byliśmy. Homestay prowadzi przesympatyczna właścielka, Yennie, ze swoją uroczą rodziną.

O tym jak są gościnni i mili przekonaliśmy się już w dniu przyjazdu, kiedy z ważnych powodów opóźniliśmy nasz wyjazd z Sajgonu, a tata Yennie, który był naszym kierowcą, czekał na nas tyle ile potrzebowaliśmy.

Kiedy dojechaliśmy na miejsce od razu zapomnieliśmy o kiepskim poranku, ponieważ trafiliśmy do raju. Od wejścia poczuliśmy się jakbyśmy trafili do pełnego ciepła domu, do pięknego domu. Dzieciom od raza udzieliła się przyjazna atmosfera i praktycznie od razu poczuły się tam bardzo swobodnie. Jeśli planujecie pobyt w delcie Mekongu z dziećmi, bardzo polecam to miejsce.

Homestay jest nie tylko pięknie urządzony, ale również świetnie przemyślany. Ciepła woda pozyskiwana jest z paneli, woda deszczowa jest zbierana do podlewania ogrodu, a na terenie obiektu są kosze do segregacji.

Yennie zadbała o każdy szczegół od wystroju po pyszne, domowe jedzenie. Szczególnie polecam spróbować danie specjalne z krewetek w kokosowym sosie z banh mi (najlepsze co jedliśmy w Wietnamie!), tofu w trawie cytrynowej i zupy kabaczkowo-krewetkowej. Dzieci jadły zupę z makaronem, ryż, banh mi, jajka sadzone, świeże warzywa i owoce.

Mekong Pottery Homestay, Delta Mekongu z dziećmi

Miejscowość Vinh Long i otoczenie homestayu

Homestay położony jest w spokojnej miejscowości w pobliżu miasta Vinh Long. Do Vinh Long można dojechać transportem publicznym lub zamówić  transport prywatny z homestayu. Dojazd z Sajgonu (Ho Chi Minh City) zajmuje około 3 godziny.

W odległości do 10 minut spacerem od homestayu znajdują się sklepy, bankomat oraz świątynia. Z homestayu można w kilka minut dojechać taksówką do Vinh Long, w którym jest większy wybór sklepów, są centra handlowe oraz restuaracje. My za radą Yennie odwiedziliśmy Meo U Kitchen, w którym można smacznie zjeść, zrobić zakupy oraz miło spędzić czas podczas warsztatów artystycznych.

Delta Mekongu - rowerowa wycieczka z dziećmi po wyspie Anh Binh

Następnego dnia zaraz po śniadaniu ruszyliśmy na wycieczkę po delcie Mekongu, którą wybraliśmy z oferty dostępnej w homestayu. Wycieczka zaczęła się od przejazdu rowerami do pobliskiej fabryki ceramiki. Stąd wsiedliśmy do łodzi motorowej żeby przepłynąć przez rzekę Co Chien, która stanowi odnogę Mekongu. Po drugiej stronie rzeki zaczęliśmy rowerową wycieczkę po Anh Binh, odwiedzając po kolei Rice Paper Village, uprawę rambutanów oraz fabrykę ryżu preparowanego. Po rowerowej wycieczce pływaliśmy łodziami po spokojnych kanałach pośród bujnej roślinności. Przez cały czas towarzyszył nam przewodnik mówiący świetnie po angielsku.

Wycieczka po delcie Mekongu trwała około 4 godziny i jest świetna dla rodzin z dziećmi. Program nie jest przeładowany, ale jest na tyle ciekawy, że dzieci się nie nudzą, a mogą się czegoś nowego nauczyć. Odwiedza się miejsca, w których nie ma wielu turystów i czuć bardzo lokalny klimat.

Pottery factory w delcie Mekongu

Fabryka ceramiki znajduje się zaledwie pięć minut jazdy od homestayu. Wyrabia się w niej przepiękne przedmioty z gliny, które wypalane są w ogromnych piecach. Mogliśmy wejść do pieca, w którym powoli studziły się ogromne wazy. Jeśli dzieci zainteresowane są rękodziełem, to mogą zrobić własne gliniane przedmioty za niewielką opłatą 50 000 VDN. Zrobione rękodzieło można odebrać wracając z wycieczki.

Delta Mekongu pottery village z dziećmi
Mekong Pottery Factory

Rejs po rzece Co Chien

Prosto z fabryki przesiedliśmy się do łodzi motorowej, na której znajdowały się już nasze rowery. Przeprawa przez rzekę na delcie Mekongu trwała około 15-20 minut i w tym czasie podziwialiśmy widoki, a dzieci próbowały wyciągać z wody pływające rośliny.

Delta Mekongu z dziećmi
Delta Mekongu rejs z dziećmi

Robienie papieru ryżowego w Rice Paper Village

Po dotarciu na wyspę Anh Binh, znowu wsiedliśmy na rowery i pojechaliśmy za przewodnikiem do wsi, w której wyrabia się papier ryżowy. Wszystkie rodziny ze wsi produkują papier ryżowy tylko przez dwa miesiące w roku, w grudniu i w styczniu.

Rodzina, do której przyszliśmy była bardzo sympatyczna, pokazała nam cały proces oraz poczęstowała już gotowym papierem ryżowym. Z fasynacją przyglądałam się jak sprawnie cała rodzina bierze udział w produkcji. Seniorki zajmowały się gotowaniem masy ryżowej i wykładaniem placków ryżowych jej na specjalne tace zrobione z liści palmy kokosowej. Tace wynoszone były na podwórko do suszenia, a te już z suchym papierem przynoszono żeby zdjąć z nich papier. Papier ryżowy schnie 1-3 godziny i podczas schnięcia dość głośno trzeszczy.

Delta Mekongu rice paper village z dziećmi
Delta Mekongu z dziećmi wycieczka do rice paper village

Rambutany prosto z drzewa

Następnie wsiedliśmy na rowery żeby pojechać na plantację rambutanów. Rambutany prosto z drzewa smakują fantastycznie. Dzieci ochoczo przystąpiły do jedzenia i do pomocy przy obrywaniu liści.

Fabryka słodyczy w delcie Mekongu

Kolejnym przystankiem na trasie wycieczki była fabryka ryżu preparowanego, w której mogliśmy chwilę odsapnąć, napić się zielonej herbaty i zjeść lokalne słodycze. Na miejscu znajdują się toalety, sklep z lokalnymi produktami oraz z napojami chłodzącymi i lodami. W tym miejscu można płacić kartą.

Po poczęstunku poszliśmy zobaczyć jak powstaje ryż preparowany oraz kokosowe cukierki.

Rejs kanałami delty Mekongu

Już na sam koniec wycieczki przesiedliśmy się do łódek, żeby popływać spokojnymi kanałami po wyspie wśród bujnej roślinności. Była to bardzo przyjemna część naszej wycieczki po Mekongu.

Delta Mekongu rejs z dziećmi
Delta Mekongu z dziećmi

Delta Mekongu z dziećmi - porady praktyczne

Delta Mekongu znajduje się w południowej cześci Wietnamu, stąd panuje tu tropikalny, gorący klimat. Podczas wycieczki jest się wystawionym na słońce przez kilka godzin, dlatego wybierając się na zwiedzanie delty Mekongu należy się odpowiednio przygotować, szczególnie będąc tam z dziećmi. Przyda się krem przeciwsłoneczny z wysokim filtrem, wygodne ubrania, czapka i dużo wody. O tym jak się przygotować na tropiki z dziećmi przeczytasz w poście  Podróż w tropiki z dziećmi: jak znieść upały.
Podczas rejsu dostępne były kamizelki, ale tylko w dużych rozmiarach.

Poza tym należy pamiętać o ochronie antykomarowej i zabrać ze sobą repelenty, a w nocy korzystać z moskitier.

Chcesz poczytać więcej o Wietnamie i Azji? Lubisz aktywnie zwiedzać z dziećmi? Te wpisy są dla Ciebie!

Uważasz treści na blogu za wartościowe?

Postaw mi kawę albo daj mi o tym znać poprzez komentarz lub udostępnienie. Dzięki Twojej reakcji, blog będzie mógł się rozwijać, a mi będzie się lepiej pisało!

Nie zapomnij śledzić moich pozostałych kanałów po jeszcze więcej informacji

Postaw mi kawę, żeby blog mógł się rozwijać i pojawiało się na nim jeszcze więcej przydatnych treści

Najnowsze zdjęcia i relacje

Posty z aktualnościami

Filmy z naszych podróży

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *